vrijdag 28 september 2007

Van Helsing

Van Helsing….Ooit van gehoord? Ikzelf dacht van niet. Maar dochterlief had een andere mening daarover:
“Ja, mam, die film hebben we al een keer gezien. Weet je dat dan niet meer? Een vampierenfilm! Je vond de speciale effecten wel aardig… Vanavond komt ie weer op tv en we gaan weer kijken, hoor!”
Dus we zijn er maar weer eens voor gaan zitten.
Surround aan, kopje thee erbij. Wat een film, zeg! Wat een gekkenhuis! Wat een herrie en een drukte! We hebben meer zitten kijken om commentaar te geven, dan om echt het verhaal te volgen. En inderdaad…soms herkende ik wel wat scenes.
Om ze nu acuut weer te vergeten tot de volgende keer, wanneer mijn dochter weer zegt: “Mam, Van Helsing is vanavond op de tv…..Weet je nog hoe die gaat? “
En ik weet zeker dat ik dat dan WEER niet weet! :-)
Ik word oud…..:-/

Het gaat trouwens goed met dochterlief.
Ze heeft een niet zo leuk jaar achter de rug, waarin haar beste vriendin naar het oosten verhuisde. En ze miste haar vreselijk.
Zat daardoor helemaal niet lekker meer in haar vel. Was erg down. Schoolresultaten zakten in. Ze bleef zitten.
Maar tijd heelt alle wonden, dat blijkt maar weer eens.
Ze heeft nieuwe vriendinnen in haar nieuwe klas gemaakt.
Ze doet een assertiviteitscursus. Is op dansles gegaan, wat ze GEWELDIG vindt! Ze kijkt er elke zaterdag weer naar uit.
Ze zijn begonnen met de cha cha cha en de quickstep. Inmiddels zijn daar de engelse wals en de jive aan toegevoegd.
Ben benieuwd tot welke cursus zij komt. Jan en ik hebben zilver gehaald. Maar dat was in een heeeeel ver grijs verleden. Inmiddels zijn we afgeleden naar lood. Met lood in de schoenen kunnen we nog net de basispassen van de foxtrot. Jammer eigenlijk….

Geen opmerkingen: