zondag 9 december 2007

computerperikelen...


credits hier

Oh jee! De laatste 4 dagen horen we een raar geluid als we de hoofdcomputer aanzetten! De hoofdcomputer is het brein van dit hele gezin, de rest van de computers hangen er maar bij te bungelen. Dus je kunt je voorstellen dat ik daar een tikkie zenuwachtig van word! Geen idee wat er aan de hand is. We hopen dat het de ventilator is die een beetje last heeft van stof. Maar het gekke is dat hij het alleen doet als hij wordt opgestart. Als hij warm is, is het geluid ook weg en alles doet het gewoon...Nu maar hopen dat het niet de harde schijf is die op instorten staat. Jan heeft er gister een externe schijf bijgekocht en die ben ik nu aan het vullen. Dan zijn in ieder geval mijn foto's, video's, muziek, scraps en scrapspullaria ( hee, nieuw woord!)veilig gesteld. En extra schijfruimte is natuurlijk altijd welkom. Het zijn ook zulke achterlijk grote bestanden waar ik mee werk.
Maar in ieder geval gaat Jan morgen de computer eens even open maken en dan stofvrij maken. Ik hoop maar dat dat helpt of dat het een ander kleinigheidje is dat opspeelt. Mocht het toch iets ernstigs zijn... Tja, dan MOETEN we wel een andere computer kopen! En laat ik er nou NET al eentje op het oog hebben! Een quad processor, 3 gig werkgeheugen, 1 terabyte schijfje...om te kwijlen! Een mens kan beter voorbereid zijn op calamiteiten, nietwaar? ;-)
Weet je, ik heb een hekel aan rare geluiden. In de auto hoor ik ook altijd alles, elk piepje, elk rammeltje. Jan hoort nooit wat! Oren dicht, blik op oneindig en rijden maar! :-)

Toen ik vrijdag thuis kwam lag er een envelop op de mat van Sylvia. Met daarin een vrijkaartje en een kortingskaartje van de Winterfair in Rijswijk. Leuke verrassing, Syl! Dank je wel. Ik maak er graag gebruik van!
En gisteren kreeg ik een emailtje van Jose, mijn zus. Met een gedicht dat ze zelf maakte voor me.

Haaaai Ien,

Sinterklaasavond was het bij jullie een gezellige boel
Begrijpelijk want dat was ook je doel
Veel voorbereiden en dus was je druk druk druk
Maar op tijd klaar, da's een geluk

Wat had je nou gedaan met de kadoos?
Duurde zeker ook weer een poos
Allemaal aan elkaar geregen met touw
Het werd een slinger van ""heb ik jou""

Dan nog weer gedichten gemaakt
Daarbij een ieder in zijn hart geraakt
Je verhaaltjes zijn ook geweldig leuk
Ik lig dan zeker en vast in een deuk

Wat me vooral wel is opgevallen
Jij geen gedicht! van geen van allen?
Als ze volgend jaar voor jou geen vers maken
Zeg je maar dat je inspiratie is gaan staken!

Nou, da's toch hartstikke lief? Dat doet een mens goed, toch? :-)
Verder geen nieuws.Ja, ben weer Challenge Owner Choice geworden. Dit keer met mijn Johannes Vermeer scrap....

Geen opmerkingen: