donderdag 24 april 2008

Breek de dag, tik een eitje!


credits hier


credis hier


credits hier


credits hier

De verrassing was groot toen ik vanmiddag de zebravinkjes op een heerlijk gierststengeltje trakteerde! Er lag een EI in het nestje! EINDELIJK! Dat mag toch wel een unicum zijn voor deze twee vogeltjes. Ik heb ze al anderhalf jaar zo'n beetje, maar eitjes leggen, ho maar! Mijn moeder heeft sinds 1 januari een stelletje vinkjes, en bij haar vliegen de eieren om haar oren! En mijn pietjes lieten me maar wachten en wachten...tot vandaag dus. Ik heb het maar in beslag genomen, want ik wil geen vogeluitbreiding. T'is broer en zus, dus nakomelingen zullen wel geboren worden met 3 pootjes en hun snavel aan de zijkant. Het eitje ligt nu ter bezichtiging in een eierdopje. Dan kan Mariska ook nog even een blikje werpen. Ze komt morgenavond rond 10 uur alweer terug uit Cambridge. Volgens de spaarzame sms-jes heeft ze het naar haar zin. Ze bivakkeert in een gezin dat organisch kookt. Ben benieuwd hoe dat bevallen is. Wij daarentegen hebben de hele week lekkere ovenschotels gegeten! Bloemkool-ovenschotel, lasagnette-schotel, wittebonen in tomatensaus met o.a. gehakt-schotel, vandaag jachtschotel, en morgen waarschijnlijk een zuurkool met gehakt ovenschotel. Na morgen is dat weer een tijdje over. Tot madam weer uit logeren gaat.
Of tot ik de verleiding niet kan weerstaan en toch een schotel maak. Dan eet ze maar een boterham, nietwaar? Wat denkt ze wel: t'is hier geen hotel!! :-)

Geen opmerkingen: