dinsdag 29 april 2008

Niks bijzonders....:-)


credits hier





Zaterdag zijn Jan en ik naar Scheveningen geweest. Eerst zijn we naar de ierse vakantiebeurs geweest in het Kurhaus. We hebben weer hele stapels brochures door te nemen, hoewel ik eigenlijk het 'hoe' ( vliegtuig, en auto huren) en het waar ( vakantiehuis in Killarney en in Doolin) al weet, alleen het wanneer nog niet. Dat moet Jan nog even uitzoeken op zijn werk. Daarna kunnen we gaan boeken. Jippie, leuk!
En wat was het een verschil in temperatuur, zeg, tussen laatste zaterdag en de week ervoor! We hebben nog heerlijk een paar uurtjes op de boulevard vertoefd. Nog geluisterd naar wat ierse bandjes en gekeken naar Kyra, een dansgroep. Een geslaagde middag, maar minder geslaagd was ons rood verbrandde gezicht 's avonds. Poeh! We hebben er aardig last van gehad. Maar ja, onze eigen schuld, hadden we ons maar moeten insmeren, he?

Nicht Brenda belde laatst ook nog. Dat is de nicht die ik al zo'n 40 jaar niet meer heb gezien. De reunie zit er nog steeds aan te komen. Waarschijnlijk in de zomervakantie, met alle families een dagje naar Scheveningen. Lijkt me enig! Mijn zus José is ook enthousiast.

Mariska is ook weer thuis uit Cambridge. Ze heeft het erg naar haar zin gehad. Ze heeft er lessen gevolgd in 'gevorderd engels'. Alleen de onderwerpen boeiden haar niet zo. Het ging o.a. over het engelse schoolsysteem, het engelse juridische systeem, globalisering en europese studies. Maar ze heeft ze wel afgesloten met 'very good' en 'excellent'. De enige les die haar wel kon boeien was een les over straattaal. Tja, het blijven pubers, hè? ;-)
Maar goed, mevrouw is weer terug in Nederland. En er ligt alweer een brief van school met informatie over de volgende schooltrip in Oktober. Ze kan kiezen uit Rome, Parijs, Londen, Berlijn, de Ardennen en een rondje steden in Nederland. Hopla, daar gaat ze weer! Nu maar hopen dat ze wordt ingedeeld in haar eerste keuze, wat dat ook mag zijn.

Vanochtend had ze contactlenscontrole en het bleek dat haar ogen .75 achteruit zijn gegaan. Vind ik best wel veel. Maar goed, ze merkt nu ook wel dat ze een bril naast haar lenzen nodig heeft. Dus we zijn flink aan het passen geslagen. Rode, paarse, glimmende, matte, allerlei monturen heeft ze opgehad. Om uiteindelijk steeds terug te komen op het allereerste montuur dat ik uit het rek plukte. Goh, geslaagd! In de eerste de beste winkel waar we waren, Pearl. Dit keer niet winkel in, winkel uit, in diverse steden....net als laatst met mijn moeder's bril. :-)
Nou moet ik wel toegeven dat Pearl 50 % korting op het montuur geeft aangezien ze daar ook haar lenzen vandaan heeft.....toch een leuke actie van Pearl! Aj, nu maak ik nog reclame voor ze ook.
Nadat we uit Dublin terug zijn kan ze hem ophalen. Dan kijkt ze weer met een scherpe blik de wereld in!

Geen opmerkingen: