dinsdag 8 april 2008

Van alles en nog wat!


Gisteren was ik dus rond half 12 in Amsterdam. Daar ontmoette ik Susanne en haar man Bo uit Denemarken. Ik herkende haar aan haar grote bos met haar. Die had ik al eens op een aantal scraps van haar gezien. We zijn met tram 24 naar de Albert Cuypmarkt gegaan. Ik was er nog nooit geweest, dus ik was reuze benieuwd of het ECHT zo'n leuke gezellige markt was. Nou, niet dus! Ik vond het niets bijzonders. Wat me wel opviel, wat net even anders was dan andere markten, was het feit dat zowat elk stalletje een winkel erachter had. Stonden ze met een stalletje met chinees spul buiten, dan was er een chinees winkeltje erachter. Susanne en Bo vlogen alle kanten op. Zij vonden het wel prachtig. Binnen 10 minuten had Bo een leren portefeuille gekocht. Er volgde al snel een rok voor hun dochter, een haak voor in hun slaapkamer, een paar handschoenen, batterijtjes, een overhemd, kussenovertrekken...en zo'n Amsterdams minihuisje om neer te zetten. Nog heerlijk op een terrasje in de zon thee gedronken en een tosti gegeten. Ik was zelfs een beetje verbrand! Om half 4 hebben we afscheid genomen. Ikzelf ben nog even de stad ingegaan en heb daarna de trein weer terug genomen. Ik heb eigenlijk maar 1 foto genomen, die zie je hier. De foto's die Bo heeft genomen krijg ik nog via de email als ze weer thuis zijn. Zij blijven tot zaterdag in Amsterdam. Daarna gaan zij ook weer naar huis. Met de trein! Ze hebben beiden hun rijbewijs niet. Hij werkt bij de spoorwegen en heeft gratis reizen binnen Denemarken en daarbuiten voor half geld. En zij kan 24x per jaar voor half geld mee. Dus daar maken ze veel gebruik van.


credits hier

Wie heeft er ooit van de 'Red Hat Society' gehoord?? Ik nooit! T'is dat er een wedstrijd op de scrapbookflairsite was uitgeschreven anders had ik nooit geweten dat het bestond! OOK in Nederland. Het is een club voor vrouwen van 50 jaar en ouder. Zo'n clubje kleedt zich in het paars met rood, zetten een rare rode hoed op en gaan er op hoogtijdagen met z'n allen op uit en gaan lol maken! Lijkt me echt wel geinig! Dan is het niet meer zo erg om 50 te worden! Nu kijk ik er zelfs naar uit! Nou, nee, nu jok ik een beetje :-) Maar het lijkt me wel leuk zo'n clubje. Hier is de link naar de nederlandse variant van de Red Hatters
Jos, wat denk je ervan?? Worden we lid?? Ik versier de hoeden wel!


credits hier


credits hier

Geen opmerkingen: