maandag 9 juni 2008

Oude lorren!


credits hier

Zo, zeg, dat was een klap! De hele roe in een van m'n kledingkasten is naar beneden gekomen. Totaal afgebroken! Gelukkig heeft Jan het alweer gemaakt. Mijn zomerkleding zat nog in de koffers en die stonden al een tijdje op de grond naast mijn bed. Hartstikke in de weg natuurlijk! Maar ja, ik was er nog niet aan toegekomen om ze uittepakken. En het weer speelde ook niet echt mee. Dan was het weer koud, en dan was het weer warm. Dus eigenlijk wil ik bij AL mijn kleren kunnen. Maar daar heb ik nu eenmaal geen plek voor. Dat zou ik WEL hebben als JAN eens even een hoop van zijn rommel op zou ruimen! :-/ Per slot van rekening hebben we een kamer over, waar een prachtige kleedkamer/logeerkamer van gemaakt zou kunnen worden. Maar een mens moet iets te dromen hebben, toch?? Dat doe ik dan maar. :-)
Maar goed. Ik heb de hele ochtend besteed aan het uitzoeken van mijn kleren/jassen en schoenen. Er kunnen weer 3 afvalzakken de deur uit. Maar niet voordat mijn moeder en mijn zus ze gecontroleerd hebben. Vaak halen zij er nog wel wat van hun gading uit. Voor hun is het dan weer eens wat anders, terwijl ik er dan op uitgekeken ben. Dat werkt altijd prima. Ik neem ook wel eens wat van hun over. Zo blijft het toch nog een beetje in de familie.

Vanmiddag weer even naar het ziekenhuis geweest. Ma was hetzelfde als gisteren. Moe en zweterig. Haar kussen was helemaal nat, dus ik heb hem maar omgedraaid. Ook nog een washandje lekker nat gemaakt voor op haar voorhoofd. Ik had een schaaltje rabarber meegenomen, maar dat wilde ze nog niet opeten. Nu maar hopen dat ze het later nog opgegeten heeft. Ze eet zo weinig! Alleen maar wat havermoutpap en soep enzo. Karin had het ziekenhuis aan de telefoon gehad. Die bacterie die ze heeft wordt toch weer actiever. Ze vermoeden dat ze een tweede infectie heeft opgedaan, maar ze weten nog niet waar. Ze zijn op zoek naar de juiste antibiotica om het onder controle te houden. 's Avonds krijgt ze weer een Hardol pilletje, om te voorkomen dat ze weer een delirium krijgt. Haar blaasprobleem kan veroorzaakt worden door de Nortrilen die ze slikt. (Nortrilen is een anti-depressiva.) Dat staat in de bijsluiter. Dat had ik al eens gelezen op de site. Kennen jullie die site? www.ConsuMed.nl? Handig, hoor, daar kun je precies zien watvoor rotzooi je naar binnenkrijgt....( ja, ik ben nogal tegen medicijnen)
Aan haar hart kunnen ze niet veel doen. Ze heeft een versnelde hartslag. Ze zit precies op de grens van wel of geen extra zuurstof geven. Ze is erg snel benauwd en moet dan even op adem komen. Verder heeft ze nog steeds een katheter. Ze is niet terminaal, maar we moeten haar zien als een mens van de dag.
Al met al, t'is niet best met haar. Maar meer doen als afwachten kunnen we niet....

Geen opmerkingen: