vrijdag 22 augustus 2008

Dagboek Ierland...dinsdag 29 juli 2008.. Loop Head


credits hier


credits hier

Oeps! Ik zie dat ik niet meer chronologisch bezig ben. Dit verhaaltje had gisteren op blogger moeten staan. Nou ja...maakt niet uit. Jullie zijn BIJNA van mijn ierse scraps en dagbeschrijvingen verlost! Ik ben haast klaar, nog een stuk of twee. Hou nog even vol! Wat makkelijk toch eigenlijk. Op deze manier hoef ik helemaal geen foto's in een album te plakken. Scheelt een hoop knip- en plakwerk. Ik heb de scraps uitgeprint, en de verhaaltjes staan hier. Mocht ik later nog wat willen nalezen over hoe het ook alweer was in dat mooie land, dan lees ik het hier gewoon terug.
Zoals wat we hebben gedaan op 29 juli 2008.....
We zijn toen rond 11 uur vertrokken om met het autootje naar Loop Head te rijden, om daar het uitzicht naar het Dingle schiereiland te bewonderen. Het zou een rit van 170 km worden. Onderweg veranderde het weer van droog naar miezer, van miezer naar regen, van regen naar miezer, van miezer naar droog, van droog naar zon, van zon naar regen, om uiteindelijk, toen we op de plaats van bestemming waren uitgekomen, uittemonden in mist. Dat is het ware ierse weer! :-)) Maar toch geeft dat niet als je daar bent. Je laat het gelaten over je heen komen.
Onderweg kwamen we nog door Doonbeg heen, waar ze zo'n schattig bruggetje hadden. Met aan weerszijden hangmanden vol bloemen. We zijn ook nog gestopt bij een begraafplaats van het plaatsje Cross. Ook daar weer veel keltische kruizen.
Loop Head lag dus vol in de mist. Weinig uitzicht dus. Alles een beetje vaag. Ik heb nog wel even op het randje van de klif gestaan met mijn pluutje op. Echt op het randje! Was wel een beetje eng eigenlijk, maar ook wel weer heel spannend. :-)
Jammer van de vage uitzichten, maar wie weet kom ik er ooit nog wel eens terug met mooi weer!

Geen opmerkingen: