vrijdag 15 augustus 2008

Doolin....een dorp waar we goede herinneringen aan hebben!


credits hier

Doolin! In dit langgerekte dorp hebben we onze tweede week doorgebracht. Een dorp in een totaal andere omgeving dan waar we de eerste week waren. Het was hier uitgestrekter, glooiend en vriendelijk met hier en daar een huisje en wat schaapjes. Heerlijk rustig! Hier hebben we ook nog menig wandeling gemaakt. Vooral wandelingen naar de pier. Dat was zo'n 2,5 km van onze vakantiewoning vandaan.( 40 minuten lopen) We klommen dan op een soort van rotsplateau en keken dan uit over de atlantische oceaan en de klippen. We konden daar uren zitten. Erg relaxend! Het was ook altijd leuk om de ferries aan te zien komen vanaf de Aran Eilanden. We hadden eigenlijk ook Inishmore, het grootste eiland, op ons lijstje staan om te bezoeken, maar daar zijn we niet aan toegekomen. De boot gaat 's ochtends om half 10 weg en komt rond 5 uur pas weer terug. En al die tijd blijf je dan op dat eiland. En aangezien de weersverwachting voor de volgende dag steeds niet zo denderend was, hebben we maar besloten om het niet te doen. Ik vind een buitje regen op z'n tijd helemaal niet erg, maar niet als ik de godganselijke dag buiten rondstap! Nee, dat tripje doe ik liever met het zonnetje op m'n bolletje. Wie weet volgend jaar! :-) Goh, over het zonnetje gesproken....we hebben zulke mooie zonsondergangen gezien, daar in dat Doolin! Adembenemend! Alleen daarom zou ik al terug willen! Wat een uitzicht! Perfect! Wat me ook bij is gebleven van Doolin en eigenlijk van heel Ierland: the skylarks. Ik heb het net even opgezocht, maar dat blijken veldleeuweriken te zijn. ( ik dacht eigenlijk dat het zwaluwen waren, maar dus niet). Hele massa's zag je daar! Ze fluiten leuk. Maar ik zal jullie niet langer vervelen met m'n verhalen. :-P Nog maar een paar te gaan, dan zijn jullie van me af. Daarna print ik alle scraps uit, en maak ik er een vakantieboekje van. Dat is handiger dan zo'n 600 foto's uitprinten!

Geen opmerkingen: