dinsdag 9 september 2008

Alles gaat altijd maar kapot!


credits hier


credits hier

De Miele is ter ziele! En dan heb ik het over onze vaatwasser. Vorige week sloegen ineens de stoppen door en daarna bleek dat de vaatwasser zich vreemd ging gedragen. Hij vertikte het om het hele programma te doorlopen, zodat we hem steeds een zetje moesten geven waarna hij sputterend deed wat we van hem vroegen. Hij vertikte het ook om zijn klep met sop open te gooien, en van warm water had hij ook niet meer gehoord. Dus vanmiddag kwam er een 'mannetje'. En dat mannetje ontmantelde hem en had de diagnose al snel gesteld. Het bleek niet het verwarmingselement te zijn en ook niet de printplaat. Het was een hogedrukmeterklok, of zoiets, dat kapot was gegaan. Kosten: 280 euro's. Nou, dat is ie niet meer waard. Hij heeft ook al de respectabele leeftijd van 14 jaar, dus we gaan maar op zoek naar een nieuwe.
Dat wordt weer het internet afspeuren.
De telefoon is ook bijna stuk. Als ik op wil nemen dan moet ik met een pen of potlood het knopje indrukken. Ook die van Mariska doet het de ene keer wel en de andere keer niet. Gelukkig staat de oude doodgewone ouderwetse draadtelefoon nog aangesloten, die doet het tenminste altijd. Alhoewel....als ik die opneem, dan mag ik niet meer bewegen. Anders begint de lijn te kraken en dan versta je weer niks. Oh ja, daarom hadden we toen nieuwe telefoons gekocht! Dus als het even duurt voor ik opneem: bedenk dan maar dat ik naarstig naar een pen loop te zoeken!

Geen opmerkingen: