donderdag 30 oktober 2008

Koorperikelen...


credits hier


credits hier


credits hier

Vanochtend heb ik weer koorrepetitie gehad. Ging best nog wel redelijk, hoewel ik al een paar dagen een kriebelhoest heb. Tot nog toe blijft het bij het hoestje. Nog geen loopneus of algehele malaise. Wie weet waait het over.
Michael heeft altijd wel leuke inzing-oefeningen. Deze keer moest de eerste persoon op een rij een bepaalde toon maken, en aanhouden, daarna de tweede persoon een toontje hoger en de derde persoon nog een toontje hoger. Dan krijg je een mooi akkoord. Daarna schoof het op. Dus de tweede persoon begint dan met de lage toon, dan de derde persoon de middentoon, en de vierde persoon de hoge. En zo de hele rijen af. Klinkt leuk, doe ik graag. Is weer eens wat anders.
Verder hebben we het kerstrepertoire even doorgenomen. Om te zien wat nog wel te zingen valt en wat op de brandstapel kan. In december hebben we waarschijnlijk een kerstoptreden in een verzorgingstehuis, dus het is maar goed dat we er mee begonnen zijn. T'is nog maar de vraag of we de dirigent dan nog hebben, want er blijken wat probleempjes te zijn over contracten enzo. Ik had er al aan het begin geen goed gevoel over, maar we zien wel hoe het loopt. We wachten maar weer af....:-)

Ik heb nog een leuk nieuwtje over Inspirited, het koor waar ik vroeger op zat en waar Jan nog steeds bij zingt. Aanstaande zaterdag doen ze mee met de audities van EO's Korenslag. Ze zijn er zelf voor benaderd door de EO. Die hadden een paar filmpjes van hun jubileumconcert gezien op Youtube. (en raadt eens wie die filmpjes erop heeft gezet??) ;-) Ze wilden graag dat Inspirited ook mee zou doen.
Dus zaterdag is het zover. Dan zetten ze hun beste beentje voor in Hilversum.
Ik hoop dat ze doorgaan naar de volgende ronde. Zingen kunnen ze wel!
Ik zal voor ze duimen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Heej, wat leuk als dat zou lukken. Is toch leuker om te volgen als er bekenden koren meezingen. Vorig jaar deed er een koor uit R'dam mee waarvan ik de dirigent kende. Veel suczes. Groetjes Lenie