zondag 12 oktober 2008

Supervoices 2008


credits hier

Het was een lange dag, het was een mooie dag! 's Ochtends om 8 uur stonden Nel en ik al bij de halte van de bus die ons naar Rotterdam zou brengen. Bij de Doelen ontmoetten we Lenie en Moniek die met de trein waren gekomen. Om half 10 gingen de deuren open, dus konden we een plekje zoeken in de grote zaal. De zaal was ingedeeld in verschillende stemvakken. Wij hadden ons aangemeld voor Hoogmid 1, en dat vak was pal voor het podium. We hebben ons genesteld op een plekje op de vierde rij. Voor Mia hielden we een stoel vrij, want misschien zou zij 's avonds nog komen als ze zich een beetje beter zou voelen. Het stroomde al snel vol. Hele koren waren gekomen, maar ook mensen die met z'n tweetjes waren. Het kan allemaal. Je hoeft niet eens koorervaring te hebben om mee te doen. Als je van zingen houdt, dan doe je gewoon mee.
En oh, wat een geluid! Ik wist niet wat ik hoorde toen we het eerste nummer zongen met z'n allen! 'Love is all' was dat. Kippenvel! Gewoon het idee dat ieder voor zich de partijen heeft ingestudeerd en dat er dan zomaar een echt gigakoor ontstaat. Het was geweldig! Vooral het 'Bohemian Rhapsody' was helemaal fantastisch. De lage stemmen zongen tegen de hoge stemmen in. En dat viel niet mee, want er zat een echo in de zaal van 2 seconden. Overdag lukte dat stukken beter dan 's avonds vond ik.
Het was steeds ruim een uur repeteren en daarna was er pauze. In de pauze traden nog zangers en zangeressen op voor de felbegeerde prijs: een optreden op de avondshow zelf. Aafke Veenstra heeft terecht gewonnen. Zij vertolkte Bjorks "It's all so quiet' op een uitstekende manier. Ze kreeg de hele zaal plat.
Tussen half 6 en 7 hadden we ook pauze en toen hebben we maar een papatje gehaald bij Bram Ladage. Het was prachtig zacht weer dus we hebben lekker buiten op een bankje kunnen zitten. En toen sloeg toch wel de vermoeidheid bij mij toe. Ik kon amper mijn ogen openhouden. En moeie en warme voeten!
Daarna hebben we onze 'fans' verwelkomd. Er waren toch nog wel behoorlijk wat koorleden van Enjoy aanwezig. Die wilden de avondshow wel eens meemaken. Jan en mijn moeder en haar Jan waren er ook. Mia is helaas niet geweest. Zo jammer! Zoveel tijd erin gestoken met oefenen en het dan niet mee kunnen maken! Maar gelukkig hebben we de foto's en video nog....is ze er toch nog een beetje bij geweest!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Ineke, leuk verhaal! Het was inderdaad een geweldige dag! Met het videofilmpje van Jacco komt meteen weer de herinnering van die gave sfeer. En ondanks mezelf, vind ik de foto's toch ook heel geinig.
Groetjes, Nel.