zaterdag 1 november 2008

200e blogje!


credits hier

Goh, hee, dit is alweer mijn 200e blogberichtje. En dit stukje begin ik met een waarschuwing! Ga NOOIT maar dan ook NOOIT op zaterdag met de auto naar de Jaarbeurs in Utrecht! De file begon al op de A12 de afslag naar de Jaarbeurs. Daar was een aanrijding geweest, dus daar stond het al vol. Verder ging het optrekken, stoppen, optrekken, stoppen, optrekken, stoppen, helemaal tot in Utrecht Centrum. We ( mijn moeder en ik) waren op weg naar de 'Jonge Gezinnen Beurs', waar zwangere nicht Roxanne modeshows liep. En dat wilde we graag zien. Maar ja, als je alsmaar in de file staat, word je daar wel zenuwachtig en opgejaagd van. En als je dan ook nog de temperatuursmeter op ziet lopen van 90 naar 100...dan bereik je zelf ook bijna het kookpunt! Oh hemel, wat nu gedaan? Van ellende maar ergens naar links gegaan, in ieder geval de file uit voor ik zou stranden. Ik kwam uit in Kanaleneiland, waar ik de auto op een ( zo te zien laatste) plekje bij de AH heb gedumpt. Wat nu? Naar een bushalte maar.... Daar lijn 195 gepakt die er net aankwam. En keurig werden we naar het Centraal Station gebracht. Zonder files ( hij nam een totaal andere route, eentje die IK natuurlijk niet wist) en zonder stress. Maar wat is het druk in Utrecht! Eerst nog even wat gegeten bij V&D, rijen dik bij de kassa's. Nog even naar de toiletten. Ook hier weer rijen dik! Toen snel naar de Jaarbeurs. Ook DAAR weer hartstikke druk op de Jonge Gezinnen Beurs! Vrouwen met zwangere buiken, vrouwen met kleine kinderen, veelal blèrende kinderen. Buggies, wandelwagens. Al met al een gekkenhuis! Wij zoeken naar het podium. Dat zou rechtsachter in hal 3 zijn, volgens het emailtje van mijn zus. Nou, overal gezocht, GEEN podium! Toch maar even gevraagd hier en daar. Bleek in hal 4 te zijn. We hebben ons een weg gebaand, zigzaggend tussen buggaboo's en driewiel aangedreven kinderwagens heen. En ja, hoor. In de verte zag ik Roxanne al op het podium staan. En ze deed het hartstikke goed. Is toch wel spannend, zo voor de eerste keer in je leven een modeshow lopen. Ik zal nog even wat foto's invoegen en ook een filmpje.






Roxanne is degene met het witte hoedje.
Zeg nou zelf...heeft ze geen mooie buik? Ik vind van wel!

Er staan nog twee andere filmpjes op Youtube, die kun je zien als je hier klikt. Na afloop van de show hebben we nog een klein rondje beurs gedaan. Jee, wat zijn de tijden veranderd! Wist je dat er tegenwoordig professionele neusjesreinigers bestaan? Ik nam daar altijd een zakdoek voor. Ouderwets, hè? En tegenwoordig gaan de babietjes wel heel luxe in bad. Badjes, met een ligstoel erin, met in de rand compleet ingebouwde zeepdispensers. Ik wist niet wat ik zag! Mooi, hoor! Je zou er bijna een kindje voor willen krijgen. Uhhh, BIJNA, zei ik! ;-)

Geen opmerkingen: