vrijdag 14 november 2008

Op jacht naar de muis!


credits hier


credits hier

Ik vertrouwde het al niet. Zowel Cloris als Kiwi waren gebroederlijk/gezusterlijk in de gang aan het rommelen. Ze zijn nooit zo vlak bij elkaar. Cloris ontloopt Kiwi nog steeds met een grote boog, en niet geheel ten onrechte. Per dag wordt hij toch wel minstens drie keer volledig besprongen door tante Pollewop. Ze bedoelt het wel goed, hoor. Ze wil gewoon even haar jonge wilde haren kwijt en waar kan dat beter dan in de nek van een oude zemelaar. Dus Cloris sjokt nog steeds gestresst door het leven.
Maar zo tegen de avond was het eventjes anders. Gezamelijk waren ze aan het rommelen met de afvalzak in de gang. In die zak zitten meestal het oud papier, maar nu was hij leeg. Was vanmiddag nog naar de papierbak geweest, vandaar. En maar scharrelen daar.
Ineens zag ik dat Kiwi met iets aan het spelen was. De grootste lol had ze. Bleek dus een dooie muis te zijn! OF hij hield zich dood, dat kan ook. Ik heb geen spiegeltje tegen zijn bekkie gehouden om te kijken of ie nog ademde.
Ik heb snel Mariska geroepen, want zij is altijd wel in voor een lijkschouwing.:-)
Toen zagen we ineens dat ook Cloris een muis in zijn bek had! Een levende! Een hoop gegil natuurlijk! We zijn niet bang van muizen, maar je schrikt toch wel op de een of andere manier! Maar uiteindelijk kreeg ik dit lieve kleine schattige muisje toch te pakken en heb hem maar buiten neer gezet.
En nu maar hopen dat het de enige twee waren. Het waren veldmuisjes. Ik dacht dat die alleen maar binnen kwamen als het buiten erg koud was....:-/
We zullen toch niet ergens een nest hebben zitten? En hoe kom je daar achter? Weet iemand dat??
Hier is nog een filmpje van onze muizenjacht....



T'is een beetje een donker filmpje, helaas. Maar je kunt wel goed alle consternatie horen!

Geen opmerkingen: