donderdag 22 januari 2009

Mag ik even griepen??

Ik kan kort en bondig zijn: ik heb de griep! En dat bevalt me he-le-maal niks! Ik ben ook nog nooit zo lang ziek geweest! Afgelopen vrijdagavond kreeg ik de eerste verschijnselen. Mijn kriebelhoestje was weer terug. Nu voor de derde keer alweer. Geen keelpijn, alleen maar dat vervelende rothoestje. Zaterdag voelde ik me met opstaan al niet zo lekker maar ik had Mariska beloofd om mee te gaan winkelen, dus met paracetamolletjes als backup ben ik de dag best doorgekomen. Tot 's avonds: de koude koorts! Zondagochtend een loopneus en kriebelhoest, maar het zat niet meer zo in mijn lijf, alleen in mijn hoofd. Dus ik dacht toen nog aan een gewone verkoudheid. Gewapend met een arsenaal aan paracetamol hebben we toen nog de 'ronde van Nederland' gemaakt. Eerst naar mijn schoonmoeder in Utrecht, daarna naar Breda om de verjaardag van mijn vader te vieren. Hij is 75 geworden. Zo min mogelijk handjes geschud, zo min mogelijk kusjes gegeven ( maar sommige mensen zijn eigenwijs!), en ook gevraagd of Maris een toastje voor me wilde klaarmaken, zodat ik niks hoefde aan te raken met m'n bacillenhandjes. Maar tegen vijven voelde ik zo de koorts weer opkomen, dus we zijn weer naar huis gegaan. Onderweg in de auto dacht ik nog slim te zijn om mijn lenzen uit te doen, want ik had droge oogjes. Ketste er een lens af op het randje van het doosje en sprong ergens naar rechts. Nergens meer te vinden! :-/ Ik heb toen bijna een uur lang in één houding gezeten, om maar niet mijn verdwaalde lensje te pletten. Thuis aangekomen ging Jan naar binnen om de rotalight te halen zodat we beter konden zoeken in het donker. Bleek mijn lens al die tijd in een hoekje van mijn toilettas te bivakkeren. Wat een ellende toch altijd met die dingen.
Maar goed, ik had weer koorts, dus naar bed. Maandag: nog koorts. En maar hoesten en hoesten. Dinsdag: hoera, koortsvrij! Maar zo slap als een vaatdoek. En als ik wat deed dan moest ik snel weer even gaan liggen.
En dat is nog steeds zo. Ik voel me nog steeds knap waardeloos. Mijn longen doen constant erg pijn. Inmiddels ben ik ook in het ongelukkige bezit van een koortslip. En die strekt zich uit tot IN mijn neusgat notabene! :-(
Ik denk echt dat dit de allereerste keer is dat ik écht griep heb. Maar ja, wat doe je eraan.....
Ik ben al in de weer geweest met fruit (altijd lekker), hot Coldrex (niet vies, maar helpt niet), paracetamollen (onderdrukken alleen), hittepitkussentje op mijn longen (lekker, maar koelt weer zo snel af).....
Ach, we modderen maar wat aan. We griepen maar wat. En wachten maar tot het ineens vanzelf weer over is! Voor mij liever vandaag dan morgen!

Geen opmerkingen: