maandag 30 maart 2009

Op de kiek!


credits hier

Jeetje, ik voel tegenwoordig een soort deadline voor deze bloggerij. Als ik zondags mijn blog niet heb bijgewerkt krijg ik aan alle kanten de vraag waarom dan wel niet en wanneer ik dat dan wel ga doen. Ook vandaag weer de vraag of ik hem nou al heb geupdate. Nou bij deze dan. Het avondeten is voorbereid om de oven in te gaan ( venkel met knoflook en wat boter en gebakken aardappelen). Het vlees is gemarineerd en moet dalijk alleen nog even om en om gebakken worden, waarna ik er pindasaus bij doe. We eten dus weer lekker vanavond! Vind ik wel tenminste! :-)
Zaterdag was de fotosessie! Oh oh, wat was dat spannend. Mariska en ik hadden om 11.20 een afspraak. Dus de hele ochtend werd besteed aan het poelepetaten. Haren gewassen en geföhnd, wenkbrauwen geëpileerd en ingekleurd met mijn mallensetje, ogen opgetut, rimpels geprobeerd weg te plamuren (niet gelukt trouwens!), uitgezochte kleding aangetrokken, weer uit gedaan, en toch maar weer wel aangedaan. En zo ging het ook met Mariska.
Ik ben volgens mij nog nooit in een echte studio geweest. Het zag er professioneel uit. En nerveus dat we waren! Maar we werden daar op ons gemak gesteld. Dat werkte bij Mariska beter dan bij mij. Zij stond al snel allerlei poses aan te nemen. Ik dacht nog:" Kijk dat staan dan!" Alsof ze de avond ervoor nog op het internet had gekeken hoe het moest! Ikzelf zag alleen maar die grote cameralens op me gericht en ik werd subiet hyper verlegen. Ik denk dat ik zowat op elke foto met een rode kleur sta. Maar goed, dat photoshoppen we wel weg.
Maris en ik zijn ook nog samen op de foto geweest. Dat wisten we niet van te voren anders hadden we onze kleding wel op elkaar afgestemd. Wij dachten dat er alleen portretfoto's gemaakt zouden worden, maar het zijn allerlei verschillende geworden. Des te leuker natuurlijk. En slim van de fotografe ook, want op die manier koop je er toch meer dan je van plan was.
's Middags werd de 4-generatiefoto gemaakt en ook daar zijn we bij geweest. Niet op die foto natuurlijk, maar we hebben ook een foto van alle vrouwen van de familie laten maken. En ook nog een 3-generatie foto van mij, Mariska en mijn moeder.
Joséphine hield zich kranig. Zo lief! Elke keer als er een foto genomen werd kneep ze vlak na de flits haar oogjes dicht. Heel grappig om te zien. Ook van haar zijn er nog foto's apart gemaakt.
Binnenkort komen ze op een privésite zodat we ze kunnen bekijken en kunnen aangeven welke we willen hebben. Ik weet nu al dat ik een CD met 20 foto's bestel. Zo'n kans krijg je niet vaak. Eén foto krijg je gratis, de rest betaal je bij. Maar aangezien je nu niet de sessie betaalt vallen de kosten best mee.
Het was een hele leuke ervaring in ieder geval. Ook wel vermoeiend! Ik lag al om 21.45 te slapen! Of dat nou van de spanning kwam of dat ik gewoon een ouwe tut word, daar breek ik mijn hoofd maar niet over.....:-)

Geen opmerkingen: