zondag 3 mei 2009

Terug van weggeweest!

T'is alweer achter de rug, onze 5 dagen in Dublin. We hebben alle winkels weer uitgespit op zoek naar leuke kleding en koopjes. Weer prachtige kleding gezien, maar helaas... Veel te duur! Maar toch hebben we goed kunnen slagen. Mariska heeft een hele leuke jurk met bijpassende sjaal kunnen kopen voor iets minder dan de helft van de originele prijs. Verder nog diverse topjes, sjaals, riemen, pyama, een rok etc.
Ikzelf kwam thuis met een 2 bloeses, een topje, 2 truitjes, een heeeeele leuke riem (was er helemaal weg van!), kleertjes voor Joséphinetje, en een tas. EN nog 4 grote zakken met chips! Prawn Cocktail chips van Walkers. Zo'n lekkere smaak! Hebben we hier niet.
Verder hebben we nog het een en ander bezocht wat we nog niet gezien hadden: The Garden of Remembrance ( herdenkingstuin om hen te eren die hun leven hebben gegeven om Ierland vrijheid te geven), de Famine Statues (beelden ter herdenking aan de hongersnood in Ierland), Tyrone House.
Sean, m'n Noord-Ierse vriend, is ook nog een avondje gekomen. En deze keer was HIJ op tijd en ik te laat...Oei, dat ga ik nog lang horen :-)) We zijn uit eten geweest bij Flanagans en daarna nog in de bar van het hotel gaan zitten. Deze keer was ook hier levende muziek. Erg gezellig. Om 24.00u. ging hij weer eens op huis aan.
Elke keer dat we in het hotel komen ( Hotel Academy) is er weer wat veranderd. Nu kun je alleen de liften bedienen met je elektronische kamerkaart. Mooi systeem. De lichten op de gangen hebben detectie. Ze gaan pas aan als je erlangs loopt. Zuinigheid met vlijt! T'is een prima hotel waar we nog vaak zullen komen.
De laatste dagen heb ik een zware verkoudheid opgelopen. Het begon met pijn in mijn keel, daarna een loopneus, een vol hoofd (oorpijn tijdens de terugvlucht) en nu heb ik hoestbuien en voel me wel gammeltjes. Ach, gaat wel weer over. Ik was allang blij dat ze me niet hebben tegengehouden op Dublin Airport voor een varkensgriep test! :-)
Nou, ik ga eens wat doen. Koffer verder uitpakken, wassen draaien etc. Ik zal ook even de slideshow met de foto's hier plakken, dan hebben jullie wat te doen!

Geen opmerkingen: