donderdag 18 juni 2009

Dirigent weg!

Ik heb weer een enerverende ochtend achter de rug. Onze dirigent blijkt per direkt opgestapt te zijn i.v.m. gezondheidsklachten en een voelbare negatieve sfeer in het koor. Dit had hij via een emailtje aan het bestuur laten weten. Per direkt! Per email! Terwijl we op 5 juli nog een optreden hebben staan. Het zou natuurlijk netjes zijn geweest als hij tot dan gebleven zou zijn, maar ja. T'is niet anders. Ik kan er niet rouwig om zijn. Maar helaas kan dat optreden nu niet doorgaan, maar misschien kunnen we het uitstellen.
Verder gingen er vanochtend bijna twee leden op de vuist. :-)) Ook dat heb ik in twaalf jaar koortijd nog nooit meegemaakt! :-) Dat zegt toch ook al genoeg. Maar gelukkig is degene die wel vaker binnen het koor voor onrust zorgt ook per direkt opgestapt. :-) Zo zie je maar weer: alles komt goed! Als je maar lang genoeg wacht.:)
Dorine (dirigente van de Sanseveria's en van Just for Fun) heeft ons vanmorgen gedirigeerd. En dat ging lekker. Ik heb echt prettig staan zingen. Een verademing!
Alleen is zij dirigente en geen pianiste. En wij hebben liever een dirigent die alletwee kan. Dus nu gaat het bestuur Peter Dingemanse weer bellen. Hij heeft vorig jaar maar met twee of drie stemmen 'verloren' bij de stemming over een nieuwe dirigent. HIJ kan pianospelen! Hij IS altijd op tijd! Je kunt altijd van hem op aan!
Die ervaring heb ik gehad toen ik zelf nog bij Inspirited zong. En dat is nog steeds zo, want dat hoor ik van Jan, mijn man, die nog steeds bij dat koor zingt.
Oh, laten we hopen dat ie nog steeds wil en kan!! Hij komt in een warm bad terecht.
Duim, duim!
Ik wil weer gewoon naar het koor gaan en lekker zingen! Zonder ge-etter en zonder schermutselingen. Zoals het altijd was.....

Geen opmerkingen: