dinsdag 21 juli 2009

Reis om de wereld in cameraland....


credits hier

Achgoss! Mijn arme kindje! Ze was gisteren vertrokken naar haar vriendin in Oosterbeek. Stapt ze gisteren al per ongeluk in de verkeerde trein op Utrecht.( dat gebeurt haar niet snel). Zat ze in de intercity naar Den Bosch. Dus is ze maar verder gereisd via Nijmegen en Arnhem.
Vandaag op de terugweg was een nog groter avontuur! Om 16.51 stapt ze in de trein terug naar huis. Komt ze te stranden in Driebergen wegens een wisselstoring. Ok, kan gebeuren. Dan maar met de bus naar Utrecht. Daar aangekomen reed er weer geen trein richting DenHaag, want er was een blikseminslag geweest bij Woerden. Wat nu? Toen maar de trein naar Schiphol gepakt. Berendruk natuurlijk! Daar de trein naar Den Haag gepakt en toen nog even met de randstadrail naar Zoetermeer getoefd. Ze was pas om 9 uur thuis. Uitgehongerd, dorstig, maar wonder boven wonder zonder een rotbui.
In ieder geval gaat er weer een declaratie-formulier naar de NS. Daarmee kun je geld terugvragen als je langer dan een uur vertraging hebt opgelopen. Het enige lichtpuntje van deze dag voor haar :-)

Ik heb gisteren de firma Sony nog aangeschreven met de vraag wanneer hun compacte camera met 10x zoom uitgebracht gaat worden....Ik kreeg keurig een kort emailtje van ze terug. Dat ze inderdaad niet veel (lees: GEEN!) compacte camera's hadden, maar dat de H10 over dezelfde opties beschikte. (Dat blijkt een giga grote te zijn). Er werd ook totaal niet vermeld op welke termijn er een compacte uitkomt.... Nee, het wordt dus geen Sony. En ik wil ook niet langer wachten vanwege de vakantie.
Nu heeft Sylvia een Panasonic T5 waar ze erg tevreden mee is. En nu blijkt Suzanne de T7 te hebben waar ze ook erg enthousiast over is. Dus ik heb de Panasonic T7 en de Canon SX 200 naast elkaar gelegd. Ze zijn allebei zowat gelijk en goed. Maar bij de Canon komt elke keer als je um aanzet de flitser naar boven en dat lijkt me vervelend. Dus de beste optie zou dan de Panasonic zijn.... Maar ik hou niet zo van de naam Panasonic. Dat doet me denken aan mijn allereerste radio/cassetterecordertje. Het KLINKT zo ouderwets. Terwijl de techniek in zo'n camera toch echt hypermodern is. Dat weet ik best wel. De naam Canon daarentegen is natuurlijk van oudsher al een cameramerk. Die hebben hun sporen al verdiend. Oh, twijfel, twijfel.... Weet je wat? Ik ga er nog even een nachtje over slapen! Wie weet komt het tot me in een FLITS!

1 opmerking:

Suzanne zei

Ah Ineke, I never use the name Panasonic!! I always refer to my camera as a LUMIX - that way you never have to think about the make at all!!! Seriously, they are superb cameras - this is my second one and they are marvellous!! I have even got several other friends to try them, all with great satisfaction!!! :-)

Suzanne x