maandag 31 augustus 2009

Over kleine ergernissen...


Wat een ergernis op zo'n mooie zonnige dag!
Ik had mijn boodschappenkar volgegooid met oud papier om op weg naar de Lidl eerst even langs de gemeentelijke papierbak te gaan. Goh, wat ben ik toch milieubewust! Maar ik bleek niet de enige zijn die daar geweest is. Er staan drie papierbakken, notabene, en allemaal bleken ze overvol te zijn. Lang leve de ophaaldienst! Grrr.
Het valt me mee dat er in't weekend de fik niet in is gegaan! Ik mag toch aannemen dat de bakken vandaag nog geleegd zullen worden. Ja, toch, gemeente????
Daarna ben ik naar de Lidl gegaan. Ook daar heb ik me geergerd. :-)
In de rij voor de kassa vroeg een man of hij 5 pakjes sigaretten ( hij had ze niet eens bij zich...!) mocht retourneren. Nee, hij had geen bon. Kassadame zegt keurig dat er zonder bon niet teruggebracht mocht worden. Ze vroeg het voor de zekerheid nog aan de andere kassadame....( vraag me niet waarom: je hoort het beleid van de winkel te kennen als je daar zit!) Ook zij zei dat het niet mocht, maar dat ze de opperdame maar moest bellen....De opperdame kwam erbij. Nee, retourneren zonder bon ging niet. Dat was dus de derde al die zei dat het niet mocht. Meneer hield vol. Ik moet zeggen: zonder enige dwang. Dus de opperdame verdween het kamertje achter het spiegelraam in, om waarschijnlijk de alleropperste te gaan vragen wat ze ermee aan moest. Een tel later kwam ze zeggen dat er voor deze keer een uitzondering gemaakt zou worden! WAAROM, vraag ik me dan af??? Ik vraag me af of ze ook zo soepel zullen zijn als IK 5 pakjes sigaretten, (die ik niet eens bij me heb), zonder bon terug zou willen brengen. Of zou ik daarvoor te 'licht' worden bevonden.....;-/
Maar alle ergernis is alweer van me afgegleden. Zeker nu ik weet dat de LIDL in Seghwaert zo makkelijk 'uitzonderingen' maakt! Hou dat in gedachte. Altijd makkelijk om te weten.
Kijk dat zonnetje eens schijnen! En ze schijnt voor jou en mij! Voor ons allemaal!
Ik ga maar eens in mijn tuintje werken EN zitten!

1 opmerking:

Aart zei

jammer dat ik niet in Z'meer woon; zou lekker bij de Lidl gaan shoppen en bij het minste of geringste mijn verhaal gaan halen