dinsdag 25 augustus 2009

T'was een mooie dag...


credits: flowers....Weads And Wildflowers/Scrapntag/
template (altered)....Jill & Jack Designs


credits: template...Yin, overlay...JLG

Ik heb hele goede herinneringen aan de dag dat de foto's op bovenstaande scraps gemaakt zijn. T'was op de zaterdag dat we gingen verhuizen van het ene huis in Enniscrone naar het andere huis in Clifden. We moesten om 10 uur uit het ene en we konden pas na 4 uur in het andere huis terecht. Dus we hadden wel wat uurtjes om nog wat te gaan bekijken. Dat werd dus Achill Island. Het was droog en het bleef ook droog ook al hingen er wel donkere wolken in de verte. De rit ernaartoe voer ons door uitgestrekte turfgebieden, kleurig bebloemde (en netjes bijgehouden!) bermen, en bergen. Schitterende uitzichten overal. Om op het uiterste puntje op de kaart te komen, waar Keem Beach lag, moest je eerst nog met een kronkelig weggetje de berg op en ook weer af. Ik had een beetje meelij met de fietsers die ook die weg namen. Dat was afzien voor ze! Menigeen ging het stuk maar lopen. Nu lijkt me fietsen in Ierland sowieso al een hachelijk iets. Smalle wegen waar men 80 mag, veel bochten en zowat geen uitwijkmogelijkheden. Maar toch werd het wel veel gedaan. Dat zijn de echte 'die-hards'!
Maar goed, we hebben op ons gemakje Keem Beach bekeken. Mooi uitzicht, steeds ander licht. Kabbelende oceaan. Erg rustgevend. Daarna hebben we de TomTom ingesteld op Clifden en we zijn weer op weg gegaan. Ik vond het echt een van de fijnste dagen. Ik had dat deel van Ierland niet willen missen. In het voorjaar bij het plannen van deze reis heb ik nog in dubio gestaan om op Achill Island een huis te boeken. Toch ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan, want je zit dan wel ver van alles af. Wil je wat bekijken, dan moet je eerst helemaal het eiland af. Telkens weer. En dat neemt teveel tijd in beslag. Maar om er zo een dagje naartoe te gaan: perfect! Een aanrader!

Geen opmerkingen: