donderdag 17 september 2009

Ik voel nattigheid!


Het water stroomt hier langs de muur! :-) En het is niet eens de eerste keer! We hebben al vaker lekkages gehad sinds we hier wonen. Het huis is zo lek als een mandje! :-) Volgens mij is dit alweer de vierde watersnoodramp. We hebben al tweemaal lekkage gehad aan het platte dak boven de badkamer en nu zijn er waarschijnlijk weer een paar voegen in de douche die vernieuwd moeten worden. Nu is het muurtje boven de voordeur weer kletsnat! Het schiet niet op zo.
Er kwamen ook weer schimmelplekken terug. Dus ik zag me alweer de kwast pakken om te witten. Had ik dus helemaal geen zin in, want volgens mij had ik dat vorig jaar nog gedaan. Dus heb ik de schimmelplekken aangepakt met een vreselijk vies spulletje van HG. Wat trouwens wel werkt als een tierelier! Ze verdwijnen waar je bij staat! (als je zo lang kunt/wilt blijven staan in die chemische dampen!) Maar mijn plafonnetje (hoe schrijf je dat? plafondje? plafondnetje?), mijn plafond dus, is weer prachtig wit. Maar nu is het behang beneden dus weer naar de gallemiezen. :-/ Nou ja, als het goed is stuurt de woningbouwvereniging woensdag een klusmannetje. We zien wel.

En? Hoe vinden jullie mijn winterdas? Hij is af! Twee meter veertig, schoon aan de breipen! En ik heb er mooie leren handschoenen in dezelfde zeegroene kleur bij kunnen kopen! Ben er blij mee! Ik heb op het internet een baretpatroon kunnen vinden, dus dat is mijn volgende project. De eerste toeren staan al op de rondbreinaald! Ik heb nog nooit een baret gebreid dus ik ben benieuwd of dat zal lukken. Vroeger breidde ik best veel truien. Maar de laatste 15 jaar niet meer, dus ik moet er weer even inkomen. Maar na de baret hou ik het, denk ik, wel weer voor gezien. Ik begin er dan weer in een opwelling aan en het nieuwtje is er dan alweer even snel af :-)
Maar het houd je 's avonds bezig tijdens het tv kijken. Dan vallen al die irritante reclameblokken niet zo op. En er is nog een voordeel: wie breit heeft geen tijd om te snoepen!
Zo, en nu is het tijd om thee te zetten. Met koek......;-P

Geen opmerkingen: