maandag 8 maart 2010

Met de vlam in de pijp!


credits hier

Ik stond gisteren met m'n auto bij het stoplicht hoor ik ineens PLOK! Ik schrok me een hoed. Ik dacht dat er iemand tegen me aanreed. Maar de auto achter me stond netjes een halve meter achter me. Nou ja, wat dat nou geweest is....
Maar ik reed verder en bij elke drempel hoorde ik weer PLOK. Wat IS dat nou toch??? Ik vermoedde dat er in de achterbak iets aan het verschuiven was. Er ligt een oude buggy in waar Mariska nog in heeft gezeten als kind. Die doet dienst als boodschappenwagentje. Heel handig om alle tassen met boodschappen het huis in te rijden! Dat ding heeft zijn geld dus wel opgebracht, dacht ik zo. Misschien was dat ding gaan schuiven....
Maar goed, verder niet meer aan dat rare geluid gedacht.
Maar later op de terugweg bij de eerste de beste drempel, weer PLOK!! En ineens hoorde ik ook nog eens een knorrend geluid als ik optrok in zijn één. Oh hemel! Mijn uitlaat dus!! En dan rij je niet lekker meer, hoor, als je elk moment verwacht dat ie eronder uit valt of dat je hem minstens meesleept een spoor van vonken achter je aan trekkend! En dan valt het pas op hoeveel van die !$^&^$# drempels Zoetermeer rijk is! Met klotsende oksels ben ik toch nog thuis gekomen gelukkig. Maar ermee rijden doe ik nu niet meer. Voor geen goud. Fijn, hoor, om auto's te hebben uit de vorige eeuw....:-/ Hij valt gewoon uit elkaar waar je bij staat! :-)

Had ik al verteld dat het met mijn zebravinkje weer helemaal goed gekomen is? Ben ik zo blij mee! Ze is echt een dag of 6 ziek geweest. Ze heeft hele dagen als een opgeblazen bolletje op een stokje doorgebracht. Haar echtgenoot is wel lief voor haar geweest. Ze maken meestal best wel veel 'ruzie' maar de afgelopen week zat hij heel rustigjes naast haar en viel haar niet lastig. Hij zette nog net geen kopje thee voor haar, zeg maar. Maar gelukkig, ze is weer opgeknapt en het is weer rumoerig in de kooi. En zo hoort het ook!

Geen opmerkingen: