zaterdag 20 maart 2010

Oh jee, een nieuw modem van Ziggo.....



Anderhalve week geleden gaat de bel. Nee, nu jok ik: er werd geklepperd! (Bel is nog steeds stuk en zal dat wel blijven ook). De jongen van de pakketpostdienst stond voor de deur met een pak. "Voor wie is het deze keer?": vroeg ik hem, denkend dat het voor een van de buren in onze straat zou zijn. Pakje voor u. Huh? Heb ik iets besteld? Verwacht ik iets? Bleek om een doos van Ziggo te gaan. Een doos met een nieuwe modem erin. Oh?? Onze modem is niet stuk. We hebben geen klachten (meer).
Wat moet ik hiermee? Ik had geen brief gehad. Op de site stond ook niks over nieuwe modems die zomaar uitgedeeld gingen worden. Dus ik heb ze een emailtje gestuurd dat ik niet wist wat ik ermee moest en dat als ze hem terug wilden hebben dat ze hem konden op komen halen. Keurig netjes kreeg ik een bevestiging van mijn emailtje en dat ze zo spoedig mogelijk zouden antwoorden.
Laat in de avond, notabene, kwam er een emailtje binnen. Zo'n standaard emailtje. De snelheid van het internet zou verhoogd worden en daar kon je als gebruiker alleen maar van profiteren als je een nieuw modem zou hebben. Die zouden ze BINNENKORT op gaan sturen. Nou moe! Waarom sturen ze nou niet EERST die email en daarna pas die modem op! Vaag!
Mijn eigenlijke email is nog steeds niet beantwoord trouwens. :-)
Maar goed. Mariska en ik gaan vandaag winkelen in DenHaag. En Jan gaat dan de nieuwe modem installeren. Het zal sowieso een uur duren voor hij contact zal maken met de Ziggo. Oeiiii! Een uur lang geen internet! Daar wil ik niet bij zijn! Dan krijg ik afkickverschijnselen! Nu vermoed ik toch dat het wel langer dan een uur zal gaan duren voor alles werkt. Ze hebben namelijk een heel boekje met 'tips en trucks' erbij gedaan om alles werkend te krijgen. Dat doen ze niet voor niks! Dat belooft niets goeds...:-/
Dus mocht ik voorlopig niet meer 'in de lucht' zijn.....dan zitten we te klooien met het Ziggomodem!

Geen opmerkingen: