maandag 5 april 2010

Op z'n paasbest!



T'is tweede paasdag en dat staat hier gelijk aan lanterfanterdag! T'is op de een of andere manier moeilijk op gang te komen. Maar dat geeft niet want we hebben toch de tijd aan ons zelf.
Gisteren hadden we de jaarlijkse paaslunch. Tjonge, wat is dat toch altijd een werk. Maar ik doe het graag. De eieren in een potje waren lekker, vond ik. Voor herhaling vatbaar! Ik zou niet snel slagroom bij een ei gooien, maar in dit geval was het erg smakelijk. Mijn moeder had weer haar befaamde gehaktrol gevuld met eieren gemaakt. Lekker pittig! Die is natuurlijk al lang weer op! Ik heb nog een hoop spul over, maar dat maken we vandaag wel op.

Het was gezellig dat (oom) Hans er was. Leuk om verhalen van vroeger te horen! En het is opvallend dat iedereen zijn eigen herinneringen heeft. Wat de een niet meer weet, weet de ander nog wel. Mijn moeder en hij komen uit hetzelfde nest, maar toch hebben ze sommige dingen totaal anders ervaren. Maar zo gaat dat met herinneringen...
Helaas konden we dit jaar niet in de tuin zitten. T'was veel te koud. De chocolade eitjes heb ik dus maar binnen verstopt. Jahaaa, ook al is Mariska inmiddels 19, er wordt nog steeds een eierspeurtocht uitgezet! :-) En niet alleen Mariska vindt dat nog steeds leuk. Ook mijn moeder en Jan kijken er nog naar uit! :-))

Jan heeft beloofd vandaag de klimop kort te wieken. Als die eenmaal begint te groeien! Ik kan er niet meer bij met mijn korte armpjes. Dat mag hij dus even doen.
Ik ga nu weer even verder met lanterfanten. Ik ben er nog niet klaar mee ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

ziet er heeel gezellig en smakelijk uit hoor
gr. jos