woensdag 5 mei 2010

Naar alle tuincentra....


credits hier

Ik was al vroeg op weg op deze beloofde zonnige, maar toch weer bewolkte, bevrijdingsdag. Mijn doel: moederdagkadootjes! Zowel voor mijn moeder als voor mijzelf. Voor mijn moeder was ik zo geslaagd. Ik vertel natuurlijk niet wat ik heb gekocht, want zij leest mijn blog ook. Dat zie je zondag wel, hoor, mam!
Voor mezelf was ik op zoek naar een nieuw vogelhuis. Ik vind het altijd leuk om vogeltjes te zien scharrelen, zo vanuit mijn raam. Die in de tuin staat zakt al bijna door een van zijn poten heen. Helemaal vermolmd. Maar hij heeft zo'n 10 jaar trouwe dienst gedaan, dus hij kan met pensioen.
Ik ging eerst naar de Driesprong. Het enige vogelhuis dat ze nog hadden ( t'is dus buiten het seizoen) was een groene gietijzeren. Prachtig ding, maar niet te betalen. Dan kun je de vogeltjes net zo goed geld mee geven om in de winter bij Hotel Des Indes te gaan dineren!
Daarna doorgereden naar de Intratuin. En ja, hoor. Ik zag ze al van verre staan. En mijn oog viel al gelijk op eentje met een rond puntdak. Leukkkk! Ik was er helemaal weg van. Zal ik wel, zal ik niet....Maar ik heb me in weten te houden en ben eerst nog even bij Groenrijk langs gegaan. Je weet maar nooit of er daar nog leukere zouden staan. Maar ze hadden er helegaar noppes. Ik heb er wel een mooie grote fuchsia op stam gekocht. Was in de aanbieding. Die heb ik gelijk maar even op een leuk plekje in de tuin ingegraven. En van het een komt het ander...ook gelijk maar weer de tuin aangeveegd. De Magnolia is helemaal uitgebloeid. De seringen en de gelderse roos staan nu in bloei. De Ixia's bloeien ook leuk. Die bolletjes vermeerderen zich elk jaar! Ah, mijn tuintje en ik. We passen zo goed samen!
Binnenkort maar even terug naar Intratuin voor m'n nieuwe vogelvoederhuis....

1 opmerking:

patricia zei

Fantastische blog hoor! Veel goede informatie met leuke foto's!