maandag 17 mei 2010

De kop is eraf!


credits:
kit: sunny spring by bellisae designs
wings...SOE

De eerste examendag zit erop voor Maris. En het was ook gelijk de zwaarste dag. Nederlands vindt ze niet leuk vanwege de maatschappelijke teksten die ze tijdens examens gebruiken. Het waren twee teksten. Eentje met vragen en eentje die ze moest samenvatten. Dat ging voor haar gevoel wel goed. 's Middags heeft ze zitten ploeteren op het door haar waarlijk gehate biologie. Maar toch, ook daar heeft ze het gevoel wel iets van gebakken te hebben. Ze hoopt in ieder geval op een voldoende. Het examen achteraf nakijken wil en doet ze niet. Ze wil niet weten wat ze goed of fout heeft gedaan. De antwoorden vergelijken met een van haar medescholieren wil ze ook niet. Ze heeft het gemaakt en daarmee uit! Tegen de rest van de examenvakken ziet ze niet op. Gelukkig maar. Ze heeft nu een aantal dagen lekker vrij. Vrijdag is het de beurt aan natuurkunde. Geen probleem volgens haar. Nou, dat moeten we dan maar aannemen. :-)
Het afgelopen weekend heb ik wel rondgelopen met hoofdpijn. Het zal wel weer spanningshoofdpijn zijn geweest. Ik vraag me af wie er meer last had van zenuwen. Zij of ik! Maar ik heb nu geen last meer sinds dat biologie achter de rug is. Ik weet inmiddels wel dat er dwarsgestreepte spieren bestaan! En ik weet ook alles over hemoglobine! Ze heeft me er zaterdagmiddag alles over verteld tijdens het boodschappen doen bij AH. :-) Maar onthouden kan ik dat toch nooit...
Zij waarschijnlijk ook niet.

Geen opmerkingen: