vrijdag 11 juni 2010

Over matjes en toeters....


credits:
paper...Mystique
flowers and branches...ial/nbk/manue/lynettes/lenagold/gs
geese...fanfan
pic...Ophelia by John William Waterhouse

Gisteren zijn Mariska en ik de stad ingegaan om een matje en een opvouwbaar kussen te kopen. Dat heeft ze maandag nodig na de Ladies Intro dag. Ze slaapt dan in een studentenhuis. Maar ja, om nou een luchtbed met pomp mee te sjouwen is wel onhandig. Maar inmiddels blijken er dus zichzelf opblaasbare matten te bestaan. Wisten wij veel! Kun je nagaan wat een kampeerders we zijn. Echt niet! :-) Maar wat een uitkomst. De hele mat, opgerold en al, zit in een klein pakketje van 1 kilo. Je haalt hem eruit, wappert hem ff heen en ook weer, hij vult zich automatisch met lucht en klaar is je crashmat. Echt heel lekker en comfortabel zal je er wel niet op slapen, maar ach... t'is maar voor een paar uurtjes. Het feest waarmee ze de dag afsluiten duurt tot 4 uur des nachts. Dus waar praten we over....Slapen doet ze de avond erna maar lekker in haar eigen bed.

En hebben jullie de eerste voetbalwedstrijd van de wereldkampioenschappen gezien vanmiddag? Ik had hem even opstaan, maar heb hem snel weer overgezet. Ik kan er niet tegen. Wat een herrie van die vuvuzela-toeters! Niet normaal. Sinds mijn val van een trap, waarbij ik o.a. een hersenschudding opliep, kan ik niet meer tegen monotone geluiden. Ik word er kriegelig van, ga zenuwachtig rondlopen en krijg acuut de neiging om om mij heen te gaan slaan. Geen goeie combinatie dus. Ik heb het al met van die veegwagentjes die over straat rijden. Gek dat dat nooit over is gegaan. Ik had er vroeger nooit last van. Maar er valt goed mee te leven, hoor.

Geen opmerkingen: