zaterdag 3 juli 2010

Ineens zie je de wereld anders....


credits hier

Vandaag had ik weer een van mijn akkefietjes met mijn lenzen. Ik sloeg per ongeluk tegen eentje aan en ineens zag ik heel slecht met m'n rechteroog. In eerste instantie dacht ik dat ik hem eruit had geslagen, dus ik zat al gelijk op mijn knietjes de grond af te zoeken. Nergens te vinden! Hoe kan dat nou weer? Tot ik ineens een raar gevoel in mijn rechteroog kreeg als ik naar links keek. Hij bleek dus in mijn rechterbovenhoek van mijn oog onder het ooglid te zitten. Helemaaaaaal achteraan! Ok, kan ook gebeuren. Spiegel erbij, genoeg licht en even m'n lenszuigertje pakken. ALLES overhoop gehaald: géén lenszuigertje! Toen kreeg ik het wel even warm. Ok, dan maar proberen om het stuk onverlaat met mijn vingers te pakken te krijgen. Maar waar zat ie nou precies? Het oog zonder lens ervoor ziet heel erg slecht, zowel van veraf als dichtbij. En het andere oog waar nog wel een lens voor zat, ziet in de verte uitstekend, maar zo dichtbij dus niet! En ik blokkeerde het 'goede' oog ook nog eens met mijn hand die ervoor zat om die lens te pakken! Ik zag dus totaal niet waar ik nou mee bezig was! Ik kreeg het nog een tandje warmer en begon weer als een bezetene te zoeken naar m'n lenszuigertje. Hij moest toch ergens zijn! Maar nee, hoor, pleitos. Ten einde raad ben ik maar naar de optiek in het winkelcentrum verderop gelopen. Recht voor me uitkijkend, vooral niet teveel knipperend of draaiend met mijn ogen. Stel je voor dat ik hem onderweg verloor...(mocht ik iemand straal voorbij zijn gelopen, dan spijt me dat zeer!) Daar heb ik een nieuw lenszuigertje gekocht, maar zelfs toen lukte me het niet om dat verdraaide ding uit mijn oog te pulken. Ik zie het gewoon niet meer goed van zo dichtbij. Ik word OUD! Maar toen kwamen ze met de gulden tip: oog dicht en proberen de lens naar het midden te wrijven. En ja, hoor, het was wel even gevoelig maar het lukte! Het gedoe altijd en eeuwig met die dingen. Alhoewel, zo vaak gebeurt er niks vervelends. Misschien eens per jaar. Maar als je ze al 33 jaar draagt, tja....dan voelt het wel zo!
Ik wil een paar nieuwe ogen! Een paar die zelf kunnen kijken. Zonder hulpmiddelen!
Hmmm, vrijdag ben ik jarig. Ik zet ze gelijk op mijn verlanglijstje. Doe maar dezelfde kleur als nu: bruin met een groen randje rond mijn pupil.

Geen opmerkingen: