dinsdag 6 juli 2010

Wasjes en splinters....


credits hier

Wat is het spannend, hè? Nederland - Uruquay. T'is nu 1-1 en het kan nog alle kanten op. Tenminste, dat hoorde ik zeggen want ik zit weer niet te kijken. Ik heb intussen mijn haar gekleurd, onder de douche geweest en een wasje in de machine gedaan. Wat heb ik toch een hekel aan witte kleding! Ik hou dat nooit wit! En ja, ik weet het wel: je moet dat apart wassen. Maar daar heb ik een broertje aan dood. DUS gooi ik er toch weer een lichtblauwe broek van Mariska bij. Ach, dat kan toch geen kwaad, denk ik dan. Maar ik weet donders goed dat het wel kwaad kan. En TOCH doe ik het dan. Wat een stuk eigenwijs, hè? Nu heeft mijn witte linnen broek een zweem van smurfenkleur over zich. Tja, en dan zet je het maar weer een paar uurtjes in een emmer met Echfa. Echt, je bent er veel langer mee bezig dan dat je hem gewoon even in de machine apart wast. Leer ik het nou nooit?? Nee, waarschijnlijk niet! :-))

Kiwi is ook weer lekker bezig geweest. 'Wie geen tanden heeft moet scherpe nagels hebben' is haar motto! En waar kun je ze nou het lekkerst aan scherpen als aan de armleuningen van de tuinstoelen? Dus elke keer als je in het zonnetje zit, dringen de splinters je onderarm binnen. Is niet prettig! En is ook niet prettig voor de visite. Dus vanmorgen ben ik naar de Kwantum getogen om schuurpapier, beits en kwastjes te halen. En bij het afrekenen kreeg ik ook nog eens een paar gratis oranje klompen voor over je schoenen kado. Ik heb mezelf beloofd om ze te dragen als Nederland in de finale komt te staan!
Daarna is Mariska aan de slag gegaan met verf en kwast. Morgen nog een laagje en als het goed is kunnen we dan weer veilig splintervrij zitten. Kiwi kan de boom in!

Geen opmerkingen: