zondag 8 augustus 2010

Powerscourt Gardens


credits hier

Hmm, Mariska en een vriendin komen net binnenstappen van een nacht doorhalen bij een vriend thuis. Ze zien eruit als zombies, maar dat mag de pret niet drukken. Dat is de laatste tijd weer nieuw: chillen bij iemand thuis en dan niet thuis komen om te slapen. :-/ Ik hoop dat het een nieuwtje is en niet iets wat perse elke week moet. Anders zal ik er een flinke stok voor moeten gaan steken!

Maar goed, we zijn aangekomen bij dinsdag 20 juli. Deze dag begon met zon! Helaas begon het in de middag alweer te betrekken, maar het is wel droog gebleven. Dus zijn we als de wiedeweerga richting Enniskerry gereden om Powerscourt Gardens te bezichtigen. Tjonge, wat een mooi aangelegde Italiaanse tuinen! En zo keurig bijgehouden! Nog geen grassprietje is te lang! We hebben daar een route gelopen zodat we alles hebben gezien: de vijvers met allerlei soorten waterlelies, de Japanse tuin en het gedeelte met de Azalea's en Rhododendrons (in mei natuurlijk op zijn mooist!), de ommuurde tuin met zijn uitermate mooi borders en mooie hekwerken, de huisdierenbegraafplaats, de peppertoren ( een toren in de vorm van de pepermolen van de eigenaar van het estate), en een hele mooie rozentuin. Er was één roos die mijn hart heeft gestolen: Troika HT. (Zie mijn scrap, linksonder). Die wil ik perse hebben. Van de week maar eens op zoek ernaar. T'is een roos met verlopende kleuren in het roze/oranje/geel en een heerlijke geur. Kwa kleur past hij totaal niet in onze tuin, maar ik zet hem wel in een apart bak ofzo. Hmm, eerst maar eens kijken of ik hem ergens kan kopen hier...

Geen opmerkingen: