dinsdag 3 augustus 2010

Terug van weggeweest!



Ik loop mank! Vanmorgen in het stadshart deed ik even een sprintje om nog net voor een bus langs te kunnen en daarbij verrekte ik gigantisch mijn kuitspier. PIJN! Zie je, haastige spoed is nooit goed! De hele ochtend liep ik kreupel. Dalijk maar even insmeren met Midalgan. Gelukkig is dit niet in Ierland gebeurd....
We zijn dus sinds zondagavond dus weer thuis van vakantie. Jan moest gelijk maandag alweer aan het werk, de arme ziel. Ik heb gisteren besteed aan stofzuigen, was draaien, boodschappen doen, foto's op de computer en het internet zetten, vogeltjes ophalen bij mijn moeder, koken, tuin bijwerken, filmpjes proberen aan elkaar te plakken (lukt niet, waarom weet ik (nog) niet.)... Terug in de routine dus :-/
Maar de vakantie was leuk. :-) De eerste dag in Dublin doorgebracht. Maris en ik zijn wezen speedshoppen. Jan is op zoek gegaan naar de Samuel Beckett brug. Die was vanuit Rotterdam verscheept naar Dublin. Een kennis wilde daar graag een foto van. Dus dat was Jan's opdracht.
De tweede dag hadden we de huurauto, een Nissan Tiida, dit keer een automaat. Dat rijdt wel lekker relaxed op die bochtige weggetjes! Op weg naar ons eerste vakantiehuis zijn we gelijk langs Avoca gegaan. In dat plaatsje zijn de opnames geweest van de serie 'Ballykissangel'. Dat volg ik af en toe nog op de belgische zender. Leuk om de bekende plekjes te zien daar! Daarna naar de 'Meeting of the waters'. Daar komen twee rivieren bij elkaar.
Wat hebben we verder nog gedaan....Even in vogelvlucht: een paar keer gewandeld in Glendalough. Bekend van de ronde toren en de eeuwenoude graven. Prachtig natuurgebied!



We hebben ook de tuinen van Powerscourt Estate bekeken. Heel mooi aangelegd! We hebben nog een prachtige wandeling langs de klippen tussen Greystones en Bray gemaakt. We hebben op een regenachtige dag gewinkeld in Dundrum Shopping Centre in Zuid-Dublin. Mooie garages daar: er wordt per pad aangegeven hoeveel parkeerplaatsen er nog zijn en door middel van groene lichtjes erboven WAAR ze zijn. Je hoeft dus nooit te zoeken en rondjes te rijden! Tijdens het winkelen werd ik gebeld door D-reizen. Er was een overboeking voor ons huis voor de volgende week. Geen Glengariff dus, maar we moesten naar Kenmare. Ze had een vaag verhaal over een eigenaar die moeilijk deed met sleutels afgeven en dat er een familie op het park woonde die voor problemen zorgden. Ze hadden zoveel klachten gehad dat ze met onmiddelijke ingang de samenwerking opzegden. Hmmm. Ineke niet blij. Ik had al mijn uitstapjes via Glengariff uitgezocht. Kenmare ligt een stuk hoger. Aan de Ring van Kerry die we al gedaan hadden. Maar goed, je staat daar en wat moet je. Op zaterdag dus op naar Kenmare! Maar ja, WAAR in Kenmare? Dat had ze niet verteld! Alleen de naam van de vakantiewoning, Sunnyhills. Ga dan maar zoeken...:-) Maar niet getreurd. Een smsje gestuurd aan Aart in Amerika en hij heeft even op het internet opgezocht waar we moesten zijn! Bedankt Aart! :-)
Nou, het huis in Kenmare was prima. Trouwens, de manager aldaar vertelde ons dat de eigenaar van de huizen in Glengariff failliet was door de recessie. Klinkt al heel wat aannemelijker dan dat rare verhaal van D-reizen! De omgeving was ook heel mooi. Het kostte ons wel extra rijtijd om alles te doen wat we wilden doen. We hebben die week de 'Ring of Beara' gereden. We zijn met een bootje naar Garinish Island gevaren. We hebben een rit van 2½ heen EN terug gemaakt naar Mizen-Head. Je kon daar op een soort van loopbrug tussen twee kliffen in lopen. Bleek dat het hele zooitje onder constructie was en dicht...:-/ Ach, toen zijn we naar een leuk strand geweest, Barley Cove Beach. Verder hebben we nog een roeiwedstrijd in Kenmare gezien. Heel apart was 'de Blessing of the boats'. Een echte priester is daarvoor ingehuurd om de boten te zegenen voor een behouden vaart en we werden nog verrast met een stichtelijke lezing uit de bijbel ook! En dat alles schalde keihard uit luidsprekers. :-)
De laatste dag verkasten we naar een hotel in Cork. Ook daar hebben we nog wat gewinkeld en we hebben daar ook het universiteitscomplex bezocht. Nicht Claudia gaat vanaf september een jaar daarnaartoe, dus het was leuk om te zien waar ze terecht zou komen. Moderne en oude gebouwen staan er door elkaar. Cork zelf is een oude stad. Een druk centrum, leuk om te winkelen. Ik denk wel dat ze het naar haar zin zal krijgen.
Nou, dit was het zo'n beetje. Jee, wat een lang verhaal weer :-) Sorry, hoor.
Binnenkort maar eens beginnen met de scraps. Daar komen dan weer uitgebreidere verhalen bij. Doe ik niet voor jullie! Doe ik voor mezelf. Dit blog is inmiddels zo'n beetje mijn geheugen geworden! EN naslagwerk!
Hier is de link naar de vakantiefoto's op Mijn Album.

1 opmerking:

Aart zei

graag gedaan hoor, maar volgende keer niet zo lang weg blijven hoor!!!