zaterdag 11 september 2010

Weer licht in de duisternis!



Ik heb vandaag mijn eerste autolampen vervangen! En, holladiejee, wat ben ik trots op mezelf! :-) Ik had al op het internet gelezen dat je de lampjes zelf niet aan mocht raken en ook de verkoper bij Halfords drukte me dat op m'n hart. Anders gaan ze eerder stuk. Jan heeft me uitgelegd wat er moest gebeuren: Motorkap open doen, d.m.v. hendeltje linksvoor. (ik schrijf dit niet voor jullie, maar meer voor de toekomst. Mocht er weer eens een lamp kapotgaan, dan weet ik de procedure nog!)
Motorkap omhoog zetten met beugel. Het zwarte compartimentje lostrekken van de lamp. Voorzichtig dat je de draadjes niet lostrekt. Jaja, Jan! Pff. De rubberen ring eraf halen. Het klemmetje bij het lampje naar links trekken en los wippen. Oude lampje eruit. Nieuwe erin. Voorzichtig, lampje niet aanraken! Jaja!. Pfff! Klemmetje er weer overheen. Rubberen ring weer op z'n plek. Het zwarte compartimentje weer aandrukken. Controleren of de lampen het doen. Jaaaa, ze doen het! Juich! Beugel van de motorkap weer netjes in de gleuf. Jaja! Pffff! Motorkap naar beneden doen. Neee, niet met een grote klap! Tegenhouden die handel! Jaja! Pfffff!
Maar klaar is Kees, die in dit geval Ineke heet! Fluitje van een cent! Ik hoef dus in het vervolg nooit meer op Jan te wachten om die klus te klaren! Heerlijk! :-) Ineke heeft het licht gezien! ;-)

1 opmerking:

Aart zei

hahaha; het volgende project is een wiel verwisselen. Eerst moeren losdraaien VOOR je met de krik de auto optilt.....bowed