woensdag 20 oktober 2010

Mariska ziet ze vliegen!....:-P


credits: template(altered)... Tanyia/collabkit....oktober festivities

Dit was nou eens een leuke wedstrijd! Scrap jezelf hoe je nu bent en hoe je als kind was. Daar ben ik vanmorgen eens even voor gaan zitten en bovenstaand is het resultaat. Grappig, toch? En? Ben ik veel veranderd??

Mariska heeft nu lekker een weekje herfstvakantie. De komende twee weken staan in het teken van haar eerste 3 tentamens. Dat wordt leren geblazen. Ze vindt het nog steeds een interessante opleiding. Ze leert er veel en wat ze leert vindt ze negen van de tien keer leuk. Ze zijn inmiddels begonnen met een project om een vliegtuigje te ontwerpen. Daarbij moet ze samenwerken met andere studenten. Eerst is natuurlijk de theorie aan de beurt geweest want je moet wel weten wat de vereisten zijn om een vliegtuigje te laten vliegen. Daarna zijn ze bezig geweest met allerlei berekeningen. Die zijn afgerond en na deze periode wordt het vliegtuigje door een of andere machine uitgesneden. Daarna gaan ze bepalen en uitrekenen waar de propellers het beste aangebracht kunnen worden. En aan het eind van het jaar wordt er dan een soort van wedstrijd gehouden wiens vliegtuigje het langst in de lucht blijft. ALS ze al uberhaupt vliegen natuurlijk. ;-) Nou, dat is toch allemaal leuk om te doen, lijkt me. Niet alleen maar theorie, ook praktijk.
Ruben, de jongen waar ze het meeste mee samenwerkt, is hier een paar dagen geweest. Oh oh. :-) Wat een vrije vrolijke, vrijopgevoede vrijbuiter is dat! :-) Da's wel even wennen als je de rustige beleefde Alex gewend bent. Maar Alex is haar echte vriend en Ruben is EEN vriend. Prima! Als dat maar duidelijk is voor iedereen!

Ben intussen nog met Sylvia naar de Driesprong geweest. Daar was de kerstshow al helemaal opgebouwd. Ik vond hem vorig jaar mooier. Maar de bollen met lichtjes die ik vorig jaar al wilde hebben en die toen uitverkocht waren, heb ik nu maar gelijk meegenomen! Nog geen idee hoe of waar ik ze ga plaatsen. Ik heb gelukkig nog anderhalve maand de tijd om een plekje te zoeken!
Zo, en nu ga ik even eten. Vanmiddag op theevisite bij Joke......

Geen opmerkingen: