maandag 6 december 2010

Dag, Sinterklaasje!



Zie ginds gaat de stoomboot weer op Spanje aan. T'is alweer voorbij! Dag Sinterklaasje. Hallo, Kerstman! Nou, nog even niet, hoor. Even een weekje niets. Tenzij het eerder begint te kriebelen. Maar ik voel nog niets. :-)
Gisteren hebben we sinterklaas bij mijn moeder gevierd. T'was voor ons makkelijker om daarheen te gaan dan dat zij met haar kadootjes op haar rug naar ons moest klunen.
'T'was gezellig. Een berg kadootjes weer. En de gedichten die ik gemaakt heb vielen ook in goede aarde. Mijn moeder heeft ook dit jaar weer een gedicht voor me gemaakt. En ik weet hoe moeilijk ze dat vindt, dus dan ontroerd me dat heel erg. Bedankt, mam, dat je de moeite genomen hebt! :-)
De soep was lekker, maar veeel te veeeel. Ik kan dat niet, hoor, een pannetje soep maken. Zowel mijn moeder als ik hebben nu een bak soep in de vriezer staan. En vanavond eten we het restje maar op. Mijn moeder had nog haar befaamde gehaktbrood/staaf/rol gemaakt. Daar eet ik mijn vingers bij op. Lekker, lekker. Vandaag hou ik maar even een rustig dagje, kwa eten. En niet alleen kwa eten. Ik ben aan het tutten. Kadootjes opbergen, wassen draaien, dweilen. Veel thee drinken tussendoor. en gelijk weer even haken. Ben bijna klaar met mijn das.
Ik zal binnenkort eens even wat foto's op mijn blog zetten van alles wat ik dit jaar gebreid/gehaakt heb. Best veel! Werkt best verslavend....

Geen opmerkingen: