vrijdag 17 december 2010

Klunend door de sneeuw....

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!


Wat een lading sneeuw vandaag, hè? En in zo'n korte tijd. Nou ja, korte tijd...het sneeuwde de hele dag! Ik ben vandaag maar niet naar de markt gegaan. Ten eerste had ik dan eerst de auto moeten uitgraven. Had ik weinig (lees: geen!) zin in. En ten tweede zullen er maar weinig kramen gestaan hebben, neem ik aan. Had ik misschien toch voor niets gegaan. Dus ben ik maar naar de C1000 gegaan. Daar hadden ze weer geen kipfilet (was op of nog niet bijgevuld) zodat ik daarna weer genoodzaakt was om door de berg sneeuw heen te klunen naar Appie Heijn. Goh, dat was best zwaar lopen!
Op de terugweg gelijk maar wat mezenbollen en zonnepitvoer gehaald voor de zielig kijkende vogels in de tuin en in de bomen. Ach, in het winkelcentrum zaten allemaal duiven onder een afdak. Met hun veertjes helemaal bol om maar zoveel mogelijk lichaamswarmte vast te houden. Zag er sneu uit....

Gisterochtend had ik het kerstontbijt met het koor. De tafels waren sfeervol gedekt, het eten en de hapjes waren lekker, de open haarden brandden (ok, op tv schermen, maar toch...), t'was gezellig. En naderhand hebben we nog wat kerstnummers gezongen ook. En nu is het vakantie! En dat geldt ook voor Jan. Hij moest nog tig vakantiedagen opmaken, dus hij is de komende twee weken vrij. En ook Mariska heeft lang uitgekeken naar deze kerstvakantie. Ze is zo moe! Ze moet even bijkomen, hoor.
Maar dit weekend nog niet. Haar vriend Alex is morgen jarig en ze gaan 's avonds naar de bioscoop. Zondag viert hij zijn verjaardag en 's avonds gaan ze dan uit eten met de familie.
Wij krijgen zondag zelf eters. Karin en René komen eten. Ik maak een indiaas buffet. Ik heb daar al een hele tijd recepten van liggen die ik graag eens wilde uitproberen. En aangezien ik in eerste instantie dacht dat we dan met zijn 7'nen zouden zijn leek me dat een uitgelezen moment daarvoor. Aan tafel kunnen we niet zitten met zoveel mensen. Het beeldscherm staat erop en de printer. Dus vandaar het idee van een buffet. Maar ja, we zijn nu met minder... Niet getreurd. Ik maak toch het buffet. En mocht er nou voor zondag een weeralarm worden afgegeven, dan is dat ook niet erg. Dan vries ik het merendeel in. Alles is vers, dus dan kan het. Ze moeten namelijk uit Montfoort komen en je weet maar nooit wat er nog gaat vallen de komende dagen. Van mij mag het weer warm water gaan regenen! Van jullie ook??

1 opmerking:

Aart zei

ik schuif graag aan bij Indiaas; is er nog een stoel vrij???? (niet alleen bij Indiaas hoor ;)))))