zaterdag 15 januari 2011

Opzij, opzij, opzij.....helpdesk Ineke


credits:
frames and pegs...AutumnHeart
overlay....Barb Derksen
paper....Zalinka
alpha....Snidely

T'is nog hartje winter, maar toch verlang ik al zo naar de zomer! Niet dat ik het koud heb op dit moment. Temperatuur buiten is prima. Maar het idee dat het zo weer om kan slaan en dat het weer zal gaan vriezen en sneeuwen! Yak! Of Yakkiebah, zoals ze dat zo mooi weten te zeggen in die Ziggo reclame. :-) Aan mij is die winter echt niet besteed, hoor.
Wat was het druk in het Stadshart vandaag! Normaal ga ik nooit op zaterdagmiddag. Maar ik was echt van plan alleen even heen en weer te gaan om een spaarlampje te halen. Maar ja, van het een komt het ander, dus al snel liep ik weer winkel in winkel uit op zoek naar nog niet opgemerkte koopjes! Me ergerend aan al het andere, ook op koopjes beluste, winkelend publiek dat steeds in mijn weg stond of niet opschoot met doorlopen. Waarom waren ze daar allemaal op dezelfde tijd, op dezelfde plek als ik?
Ik kwam mijn moeder ook nog tegen. Die was op zoek naar een kadootje voor mijn oom die vandaag jarig is. Gefeliciteerd, Hans! :-) Ik hoorde later dat ze ook nog een nieuwe tv had besteld. Ik had er al eentje voor haar uitgezocht, het merk en het model opgegeven. Die had ze allang in huis kunnen hebben, ware het niet dat ze weer ging twijfelen. Intussen had ze zelf al een aantal tv's op het oog. Natuurlijk totaal geen rekening houdend met het aantal scart aansluitingen, of het een LED tv was (dat wilde ze dan weer wel, dan weer niet!), het aantal Hrtz, of ie Ziggo gecertificeerd was, of ie een beetje goed uit de bus kwam bij Kieskeurig, of het scherm glimmend of mat was...enzovoort, enzovoort. :-) Maar uiteindelijk heeft ze hem nu toch besteld. Hè Hè! :-)
Toen ik weer thuis was belde Sylvia om te vertellen dat ze vandaag een nieuwe computer had gekocht. Al eerder had ze een advertentie van twee computers naar me gemaild om te vragen of het wat voor haar was. Een daarvan heeft ze dus nu in huis en ze was bezig met het aansluiten en installeren van het ding. En dat kostte wel een paar telefoontjes. Naar mij. :-) Ik lijk verdorie wel een soort van helpdesk hier! :-)
Maar op afstand iemand helpen is wel moeilijker dan dat je ernaast zit. En ik weet ook niet alles. Maar ik vind het wel leuk om oplossingen te zoeken voor iets dat (nog) niet goed werkt. Ook al gaat daar weer een hoop tijd inzitten. Ach, zo blijf je van de straat, toch? ;-)

Geen opmerkingen: