woensdag 26 januari 2011

Ziggo en afval...Eruit!


credits... minikit Kerstgroet van Digiscrap

Vanochtend tegen half 9: Pats, internet en tv eruit! Oehhhhh! Frustratie!! Ik heb gelijk de Ziggo gebeld. Ik vermoedde namelijk dat ik, net zoals de vorige keer, weer abusievelijk afgesloten werd. De mensen van een paar huizen verder zijn verhuisd dus ik nam aan dat ze mijn draadje, i.p.v. de hunne, weer uit het buitenkastje hadden getrokken. En volgens Bert van de Ziggo zou dat best kunnen, want hun monteur was in de wijk bezig! Oeeehhhh. Maar hij zou de monteur op de hoogte stellen en er een spoedje van maken om het optelossen.
Toen ik terug kwam uit de stad bleek alles weer te werken! Gelukkig!

Op weg naar de stad had ik ook weer wat moois. Ik zag in de verte een stuk of 5 knulletjes van een jaar of 13 bij een afvalbak staan te klooien. Ik zag dat ze al schichtig naar mij aan het kijken waren. Ze voelden zich duidelijk niet op hun gemak! Dichterbij gekomen zag ik dat ze met zo´n grijpstok van de gemeente rotzooi uit de bak aan het plukken waren. Dus ik zeg: ‘Joh, afval hoor je IN de bak te doen, niet ERUIT te halen’! ‘Jahhh’, zegt zo´n opgeschoten gastje, die me amper aan durfde te kijken, ‘We hadden een schijtopdracht van school’ (letterlijk zo gezegd). ‘We moesten de omgeving opruimen maar daar hadden we geen zin in’. Dus vulden ze hun afvalzakken met afvalbakkenrotzooi. Ging sneller! ‘Ik snap ut’, zei ik, en liep door. Ik moest me toch lachen! Ok, t´is niet netjes. De leraar op school denkt nu dat ze keurig hun best hebben gedaan. Maar toch. Je moet er maar opkomen! Degene die dat verzonnen had is toch creatief en slim! Het was een briljant idee! Die komt er wel in z´n latere leven!

Vanmiddag was het theekransje bij mijn zus. Josephientje was in de ochtend voor het eerst naar de moeder-peuter-gym geweest. Ze heeft nog niet echt veel mee gedaan. Ze kwam ogen en oren tekort! Vond alles reuze interessant. Mien Tut op de gym!

Kom ik net thuis belde de Ziggo weer. Het bleek dat er een groepsstoring was geweest. Dat was vanmorgen nog niet bekend toen ik belde. Dus de monteur had me niet afgesloten! Iedereen was afgesloten! Ach ja! Maar toch netjes dat hij belde. Positief puntje voor de Ziggo!

Geen opmerkingen: