zaterdag 26 februari 2011

En weer teruggies!


We zijn weer terug op hollandsche bodem. Inmiddels heeft Dublin Airport de spiksplinternieuwe terminal 2 in gebruik genomen. Dat was dus wel even zoeken naar de AirLink-busticketbalie, (voor onze retourtickets naar het centrum, die in de voorverkoop goedkoper zijn dan bij de automaat of buschauffeur), die nog steeds in het oude gedeelte bleek te zitten. Bij het hotel aangekomen konden we nog niet inchecken wegens computerproblemen. Dus hebben we de bagage gedropt en zijn we gelijk maar de stad ingetrokken. De eerste dag besteden we altijd aan het bekijken wat er zoal te koop is. Nou, genoeg dus. De lentecollectie hangt in de winkels. Prachtige kleding zoals altijd, met een peperduur prijsje eraan. En helaas vielen we ook nog net buiten de grote uitverkoopperiode. Ajjj.
Teruggekomen in het hotel kregen we kamer 513. Hier hadden we al eerder gebivakkeerd! Uitzicht op een groot vogelnest. Helaas nu nog onbewoond in deze tijd van het jaar.
's Avonds bleek ik ineens weer een allergische reactie te hebben. Mijn (moeie) benen zaten onder de uitslag. Geen idee wat ik nu weer binnen heb gekregen! De volgende dag was alles weer normaal gelukkig!
En wat was het warm in Dublin! Liep ik daar in mijn dikste winterjas! Ik heb van armoe mijn capuchon afgeritst en mijn schapenwollen inlegzolen uit mijn laarzen gesloopt. De ieren zelf liepen al in hun vestjes. Dat deed ik donderdag ook! De zon scheen de hele dag! Heerlijk!
Woensdagavond zijn we eerst bij Flanagans gaan eten. En daarna zijn we naar de Knightbridge Bar gegaan voor wat ierse entertainment. Er speelde een bandje en daarna trad er een dansgroep op. Altijd weer leuk!
Donderdagavond hebben we in het hotel gegeten. Er was chinees buffet. All you can eat. Erg lekker en voor herhaling vatbaar. Later die avond kwam mijn Noord-Ierse vriend Sean langs. Dat doet ie toch altijd maar weer! :-) T'is toch bijna 2 uur rijden vanuit Banbridge. Ik ben weer helemaal op de hoogte van zijn leven, zijn beslommeringen, zijn familieperikelen. Hij kan heel sappig vertellen over zijn ziekenhuisonderzoeken. Dan lig ik in een deuk! :-) Hij bracht nog een hele tas spullen voor me mee: 6 grote zakken 'Prawn Cocktail' chips (hij weet dat ik die het lekkerst vind) en knijpers (waarvan hij dacht dat ik die wilde hebben) (Ik had ooit eens grote maat in Ierland gekocht en dat had hij onthouden.) Verder pakjes ierse aardappelsoep en een boek over Ierland, inclusief een CD. Zo'n leuk boek! Op elke bladzijde staat een songtext en informatie over de streek! Nu kan ik lekker meezingen! Een schot in de roos dus. Ik was er erg blij mee! En hij was weer blij met de pakken stroopwafels die ik voor hem had meegenomen. Hij werkte er in korte tijd al 3 naar binnen. Dat paste er nog wel bij in zijn grote bolle buik! :-)
Maar goed, gisteren zijn we weer thuis gekomen. En kwa aankopen hebben we toch nog wel wat van onze gading gevonden. Mariska heeft een paarse jas, een leuke bloes en een zwart jurkje gekocht. Ikzelf heb een spijkerbroek, een t- shirt, een soort van zijden topje en een leren tas. En nog wat andere kleine prulletjes. T'was weer leuk. T'was weer gezellig. T'was weer vermoeiend. T'was weer aangenaam om die ierse accenten te horen. T'was weer fijn om zo prettig geholpen te worden in de winkels. T'was gewoon weer heerlijk om er even tussenuit te zijn geweest!
Terug naar het gewone leven......

Geen opmerkingen: