zaterdag 26 maart 2011

Oorlog op het parkeerterreintje....

T'was een slagveld bij ons achter! Gisteren kwam ik met de auto het parkeerterrein opgereden en zie op de grond een vogel boven op een andere vogel zitten.
Mijn eerste gedachte was: Ja, hoor, nu is het echt lente! :-) Maar toen ik nog eens keek lagen er wel een heleboellll veertjes omheen. De bovenste vogel vloog op met de onderste vogel (een dode duif) nog in zijn poten. Een stukje verderop landden ze weer. Veertjes wapperden in het rond. De kraaien en eksters in de buurt waren allemaal in paniek en aan het schreeuwen. Jemig, dit was wat anders dan ik dacht. Dit was een roofvogel! Hij had ook echt zo'n kromme snavel. Ik vermoed dat het een buizerd was. Nou zeg, notabene in een stadswijk! Nog nooit gezien!
Ik heb Kiwi en Cloris maar even binnen gehouden....

Geen opmerkingen: