zaterdag 5 maart 2011

Overmacht, echt waar!


credits hier

Al mijn plannen van vandaag worden getorpedeerd! Ik was van plan om plantjes te gaan kopen en om in de tuin te gaan werken. De lente lokt! Maar eenmaal buiten gekomen om eerst nog even naar de bibliotheek te gaan heb ik dat idee maar laten schieten. Mij te koud! Misschien volgende week als de zon weer gaat schijnen! Ik heb mezelf wel getrakteerd op een bosje witte lelies, mijn lievelingsbloemen.
Toen bedacht ik me om gelijk maar even bij de bakker een stokbrood meetenemen. Ze hadden er nog twee. Ik stond netjes te wachten. Ik was de eerstvolgende aan de beurt. Laat de man voor me nou net die twee stokbroden kopen! Wat een stuk onverlaat! Ik kon hem er wel mee om zijn oren slaan, dat begrijp je! Waarom alle twee, inhalig stuk stokbroodvreter?? Maar ja, het was de opdracht van zijn vrouw. Ja, verschuil je maar weer achter de rug van je vrouw! Sukkel! Hij verontschuldigde zich wel. Grrr. Dat ging hem dus niet worden bij de bakker. Mopperend over het zo veel te vroeg al uitverkochte stokbroodaanbod droop ik af, want iets anders had ik niet nodig. :-/
Thuis bedacht ik me dat ik zelf wel iets kon gaan bakken. Alles in me riep om met gele room en sinaasappel gevulde soesjes. Smul! Maar ik weet dat dat niet goed voor me is. Volgens mij had ik nog een zak broodbakmix in de kast. Wat een goed idee! In plaats van dat stokbrood zou ik een gevlochten brood bakken. Leuk! Tot ik er achter kwam dat de broodbakmix 2 jaar over de datum was.... Dat ging hem dus ook al niet worden!
Misschien toch maar de soesjes dan? Misschien een cake? Taart? Ik kan zeggen dat het overmacht is. Bij deze!

Geen opmerkingen: