donderdag 9 juni 2011

Frustraties.......


credits hier

Wat een leuk Google Logo vandaag, zeg! In de vorm van een soort gitaar. En als je over de snaren gaat met je muis veranderen ze van kleur en komt er muziek uit! Grappig!

Ik ben al sinds gisteravond bezig met een kopie te maken van een DVD met daarop beelden en muziek van de rondreis die mijn moeder heeft gemaakt in Italiƫ. Je zou zeggen: eitje. Maar het blijkt een stink-ei te zijn! T'is een DVD dual layer. Een groot bestand op twee sporen gebrand. Nu gebruik ik zelf uberhaupt al geen DVD's meer nu ik dat media playertje heb. Dus om nu een doos DVD Dual Layers aan te schaffen vind ik ook weer niet nodig. Per stuk worden ze nergens verkocht, helaas. Ook 'schoonzoon' Alex had er geen eentje meer liggen. Ik kwam op het idee om dan maar het bestand te krimpen om het op een gewone DVD te branden. Zo gezegd, zo gedaan. Alleen is de kwaliteit niet mooi meer en halverwege valt de muziek weg. Dat ging hem dus niet worden.
Een andere optie zou zijn om de hele video in tweeen te knippen en de delen op twee DVD's te branden. Mijn eigen Windows Moviemaker kan niet met VOB bestanden overweg, dus moesten die bestanden eerst omgezet worden naar AVI's. Daar had ik zelf wel wat programma's voor op de computer. DACHT ik! WinAVI liep vast, terwijl ie het normaal altijd prima heeft gedaan.. Van Power Video Converter was de licensie verlopen. Freestudio bleek ook niet te werken... Gelukkig kwam Alex weer met een oplossing: Format Factory. Die zet alles om naar alles! Hopla, dat programma weer geinstalleerd... En de tijd tikt maar verder.
Vanmorgen voor ik naar het koor ging heb ik alvast dat programma aangezet om de bestanden te decoderen. En na het koor weer begonnen met Windows Movie Maker om die gedecodeerde bestanden weer in te lezen. Tot dan toe ging het prima. De video in tweeen knippen gaat wel. Maar ik wil er nog een stukje reclame tussenuit halen. En dat lukt me nou weer niet. Inmiddels ben ik gillend gek aan het worden. Ik heb de neiging om het hele zooitje het raam uit te kieperen! Ik raak lichtelijk gefrustreerd! Ik heb de neiging tot meppen! Dus kom maar even niet in mijn buurt! :-)
Ik laat het, denk ik, maar even rusten tot in het weekend. Dan kijk ik er weer met een frisse blik tegenaan.
Morgen ga ik in ieder geval even mijn moeders nieuwe DVD speler op haar tv aansluiten. Dan moet ze maar even wat oude filmpjes kijken in de tussentijd!

Geen opmerkingen: