zaterdag 11 juni 2011

Over ooievaars, DVD's, etentjes en kapotte ketels....


credits:
paper...Superscrap
elements...Courtneys digiscrappin
berries....Dodatki
stork...WR

Hierboven weer eens een scrapje van achterneefje Marnix. En met goede reden: hij krijgt er in december een broertje of zusje bij! Vandaar de overvliegende ooievaar. Altijd weer leuk nieuws, familieuitbreiding! :-)

Na het lezen van mijn vorige gefrustreerde blogbericht kwam Alex te hulp voor het maken van de DVD van mijn moeders rondreis. Compleet met zijn laptop en zijn mini-harde schijfje (leuk handig dingetje, wil ik oooook!). Maar nu weet ik hoe mijn moeder zich voelt als ik haar help met haar computer! Dit keer hield ik Alex niet bij met zijn geklik en gesleep. Dat ging zo snellll. Hij had de beschikking over Adobe Première, een professioneel videobewerkingsprogramma. (Inmiddels zomaar ineens ook aanwezig op MIJN computer, waarvoor mijn dank, Alex!) Hij heeft het filmpje geknipt en geplakt, dat was zo gepiept. Het renderen duurde wel langer. Na uren was het dan eindelijk opgeslagen op mijn computer, zodat ik het de volgende dag kon branden met mijn eigen programma NTI. Nou, met het krieken der ochtendgloren zat ik alweer achter de computer om erachter te komen dat MIJN programma weer niet met de extensie van het nieuwe filmpje (m2v) om kon gaan! Nou, toen was ik het zat! Ik heb het filmpje gewoon in AVI op een DVD gebrand zodat ze het in ieder geval kon bekijken. Kwaliteit is nu ietsiepietsie minder, de vervelende reclame zit er nog steeds in, maar goed....T'is mooi geweest! Basta!

Gisteravond was het tijd voor het etentje met mijn oude eetclub. Aangezien er eentje uit Houten moest komen (Els), eentje uit Den Haag (Hilda) en eentje uit Honselersdijk (Yvonne), leek het ons het beste als we ergens halverwege af zouden spreken. Goh, laat dat nu net Zoetermeer zijn! Een thuiswedstrijd voor mij. En aangezien het ook nog ergens moest zijn waar er makkelijk geparkeerd kon worden was wokrestaurant 'de Taste Of Asia' een goede keuze.
En we hebben lekker gegeten. Eerst een bordje met voorgerechtjes opgeschept. Ondertussen gekwekt. Daarna een bord met vlees en groente dat gewokt ging worden door wederom een chagrijnige kok. (Was de vorige keer ook al zo!) :-/ Maar het was heel smakelijk allemaal. Het viel me wel op dat de bak met taugé onaangetast bleef (EHEC besmettingen!) :-)
Ondertussen weer gebabbeld. Toen was het tijd voor een bordje met verse vruchten. Weer even beppen. Hmmm. Nog maar een ijscoupe ook toe ook. Praterdepraat. Nog een kopje thee?? Ja, hoor, nog wat geklessebes. Intussen kwamen de obers al opvallend vaak langs lopen. Uiteindelijk gingen we om half 11 weg. Als laatsten. Bleek de tent om tien uur officieel al te sluiten! Wisten wij veel. :-) Maar het was een gezellig avondje. :-)

Inmiddels zitten we op de verwarmingsmonteur te wachten. De ketel is ermee opgehouden. Geen warm water meer. Hij maakte de laatste dagen al rare geluiden dus ik verwachtte al dat dat niet goed zou gaan. Maar hulp is onderweg!

Vanmiddag hebben we een barbecue. Nichtje Claudia is nu voorgoed terug uit Cork-Ierland. En dat gaat gevierd worden! Gezellig! Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen: