dinsdag 14 juni 2011

Scrappen, Scannen, Winkelen....


credits hier

Is ze niet snoezig? Onze kleine Gina! Ze is al bijna 1 jaartje oud! Op SBF was er een scrapwedstrijd: scrap cupcakes. Dol ben ik niet echt op die kleine ronde cakejes. Ik vind ze onhandig eten. Je neus verdwijnt er altijd grotendeels in als je er een hap uit probeert te nemen. En om zo'n ding nou met mes en vork te eten is ook weer zo overdreven. Dus de enige cupcake die ik nog eet is die in het restaurant van Debenhams. Die huisgemaakte chocomuffin is toch wel zo verrukkelijk! Dan kan het me niet bommen of mijn neus onder de van binnen nog zachte pure chocolade komt te zitten! Ik eet dan dapper door! :-)
Maar Gina tussen de cupcakejes plaatsen was geen straf. Ik vind het een leuke scrap geworden!

Gisteren was het toch geen lekker weer, dus ik heb de dag grotendeels besteed aan het inscannen van foto's. Hans, mijn oom, is inmiddels gescheiden. Alle fotoalbums zijn naar de andere partij gegaan en dat zat hem toch niet lekker. Tja, je wilt toch wel wàt aandenkens overhouden na zoveel jaar huwelijk! Hij heeft nu twee albums te leen en die heb ik dus gisteren ingescand. Zooooo dan! Daar heb ik me wel een beetje op verkeken hoeveel tijd dat kost! En nu had ik nog het geluk dat het merendeel van de foto's keurig netjes recht ingeplakt zat. Scheef ingeplakte foto's kostten nog meer tijd. Dan moet het album eerst zo neergelegd worden tot de foto recht ligt. Een proefscan maken, foto nog niet recht, album draaien, proefscan maken, foto nog niet recht, album nog iets verschuiven, proefscan maken.. en dan de uiteindelijke scan. Het bleek ook een aanslag op mijn polsen te zijn. Album op de scanner, album van de scanner, bladeren, album op de scanner, album van de scanner. Alles staand, dus de muisklikken in een vreemde polsstand gedaan. Poeh, dat deed wel even zeer na afloop!
Maar ja, de klus is geklaard. Nu nog even een CD branden met de 177 foto's, een hoesje ontwerpen en klaar is Ineke! Weer iemand gelukkig gemaakt! :-)
De eerstvolgende die met een album komt is Patricia. Zij wil oude foto's uit haar ouders album inscannen voor haar stamboom. Dat gaat donderdag gebeuren. Dat is dan minder werk omdat we het met z'n tweetjes doen. Komt goed, hoor, Patries! :-)

Vandaag heb ik de godganse dag samen met m'n moeder in Den Haag doorgebracht. De jacht naar koopjes was geopend! En we hebben ons er vol overgave ingestort! Zoeken, passen, nog eens zoeken, nog eens passen...., even wat eten en drinken, even afwateren, zoeken, passen, zoeken, passen. Uiteindelijk geslaagd voor 3 t-shirts. Goeie lengte, goeie kleur, geen rimpeltailles, geen rimpelelastiek onderin, geen elastiek aan de mouwtjes. Schappelijk prijsje. Ineke blij! :-)

Geen opmerkingen: