woensdag 1 juni 2011

Tong Tong Fair


T'is wel toevallig! Elke keer als Suzanne zich laat zakken vanuit het 'hoge' noorden dan schijnt de zon en kunnen we lekker in de tuin zitten! Maandag kwam ze dus langs. Ik had haar al een tijd niet gezien. Wel contact gehad via het internet, natuurlijk. Ze zag er prima uit! Ze heeft haar leven totaal omgegooid en zo te horen en te zien heeft dat haar goed gedaan! Mooi zo, Suzanne! :-) Thumbs up! In de zomervakantie ga ik het erop wagen om haar een bezoekje te brengen in Lutjebroek. De auto moet in juni toch voor een beurt, dus dan heb ik na afloop een klein beetje vertrouwen in het ding. Dan is ie in ieder geval nagekeken. Altijd een beetje eng om grote afstanden te rijden in zo'n oldsmobile zonder Wegenwachtabonnementje.....:-/
Gisteren... het weer was weer totaal omgeslagen. Koud, winderig en grijs... Een perfecte dag om naar de Tong Tong Fair te gaan! En dat dachten blijkbaar nog veel meer mensen! Druk! Hennie en ik stonden buiten al in de rij voor de kassa's. Ik vind het altijd wel leuk om er naartoe te gaan. De sfeer is goed, de geuren zijn lekker. We zijn eerst naar het eetpaviljoen gegaan. Daar een restaurantje uitgezocht waar veel indonesiers zaten. (dan moet het eten wel goed zijn, was onze tactiek!) We namen een saté schotel met rijst en sajoerboontjes. Lekker..., maar de boontjes konden wel wat heter van temperatuur zijn! Na het eten zijn we de andere tenten systematisch gaan verkennen. We kwamen terecht bij een plek waar ze net begonnen met een workshop batikken. Goh, we waren net te laat anders hadden we mee gedaan! Eerst werd er van alles verteld over allerlei soorten batik. BA staat voor 'veel' en TIK staat voor 'stip'. Het zetten van veel stipjes in patroon met een soort wax. De techniek die ze vandaag in de workshop leerden was het zetten van lijnen in patroon. Dat gaat sneller. Sommigen van de aanwezigen (de mensen met geduld!) kregen het voor mekaar om mooie dungelijnde patronen te maken. Anderen zaten te knoeien en bakten er niks van. :-) Maar voor ons was het heel leuk om te zien!
Verder hebben we alle kraampjes uitgekamd op leuke aankopen. Hennie heeft een paar leuke hangers gekocht van Venetiaans glas. (Huh? Italiaans glas op een indonesische markt??). Heb ik zelf niet gekocht, want toevallig had mijn moeder dat al voor me meegebracht uit Italië.
We kwamen ook nog terecht bij een uitvoering van een groep Sumatranen. Zang, dans, muziek. Allemaal leuke jonge meiden. Heel enthousiast! Ik zal een filmpje bij plaatsen. Let vooral in dat filmpje op dat meisje met die 7 bakjes op haar hoofd en armen! Geweldig!

Het was echt een gezellige leuke dag. Ik was pas om kwart voor zeven thuis! :-) Moe en voldaan! Op naar het volgende uitje: Zaterdag/Hazerswoude/Boerengolf met het koor!
Ik neem mijn fototoestel maar weer mee! :-)

Geen opmerkingen: