zaterdag 18 juni 2011

Vandaag is het een slampamperdag!


Ik heb vandaag een lanterfanterdag. Een 'Laat-Maar-Waaien' dag! Een 'Hè, lekker, nu even niks' dag! Ik heb me nog net gedoucht en aangekleed. Maar daar bleef het ook wel bij. Haren niet gefohnd, geen make-up. Helemaal oh, naturel! Maakt ook niet uit, want ik hoef toch nergens meer naartoe vandaag. Het vaderdagkadootje is gekocht, de boodschappen zijn al in huis en de planten die ik gisteren gekocht had staan ook al in de aarde.
Ik doe gewoon bijna niks. Beetje tv kijken, beetje achter de computer.
Ik had een DVD gedownload van Barry Manilow. 'Songs From The Seventies'. Een DVD uit 2007. En die speel ik nu af via m'n mediaplayertje op tv. Oh, hemel, is me dat schrikken! Die vent is totaal verbouwd! Zijn huid is als glad perkament achter zijn oren getrokken. Geen rimpeltje te zien!
Echt zo'n amerikaanse kop! Totaal onnatuurlijk! En hij is ook flink bezig geweest met een lipgloss. Zijn lippen glimmen me tegemoet! Ik kan mijn ogen er bijna niet vanaf houden!
Maar zijn muziek vind ik nog steeds leuk.... Hij zet toch een nostalgische show neer. Ik kan alle teksten nog zo meezingen!
In 1984 trad hij op in het Congresgebouw in Den Haag. Daar ben ik toen als jong meisje in mijn eentje naar toe gegaan want niemand wilde mee. Best wel dapper, vind ik. Maar zo ben ik eigenlijk wel. Als ik ECHT iets wil, dan doe ik dat! Niemand houdt me dan tegen! Het was trouwens het allereerste concert waar ik ooit naar toe ben geweest! Gek, hè, dat vergeet je niet!

Ik ben vanmorgen ook nog aan de slag gegaan met de stamboom. Een familielid, Loes, had de volledige naam ingevoerd van de tweede vrouw van mijn overgrootvader! In onze familie stond ze alleen bekend als "juf". Tja, ga dan maar zoeken! Inmiddels heb ik ook de namen en verdere gegevens gevonden van haar ex-man en haar twee zonen. Die twee zonen stonden al op diverse familiefoto's, dus het was leuk om ze nu op een juiste manier te kunnen 'taggen'. Ik wist even niet wat het nederlandse woord daarvoor was. Maar nu schiet 'markeren' me ineens te binnen. :-)
En zo lost de puzzel zich steeds stukje voor stukje op. Niet vanzelf.... ik blijf afhankelijk van informatie die ik van anderen krijg. Daarom ben ik blij met elk wisseweetje uit de familie! Voor de rest is het een kwestie van veel zoekwerk!
Oeps! Nu heb ik ineens een woord uitgevonden! Wisseweetje blijkt helemaal niet te bestaan in het nederlandsche woordenboek.....:-)
Hmmm, t'is weer tijd voor een beetje gelanterfanter!

Geen opmerkingen: