dinsdag 5 juli 2011

'Even tussendoor'..... maar niet heus!


credits hier

Na een vruchteloze poging om bij de dokterspraktijk 'even tussendoor' de druk van mijn bloed in mijn aderen te laten meten heb ik toch maar een afspraak gemaakt bij de vervanger van mijn huisarts. Oeps, nog steeds te hoog. 155/95. En aangezien mijn vader (en mijn tante) het al op jonge leeftijd aan zijn/haar hart kreeg en aangezien hoge bloeddruk ook in de familie zit en aangezien (ouderdoms)suikerziekte ook al vrolijk tiert...besloot ze om me maar weer eens even door de molen te halen. Morgenvroeg, broodjenuchter, ga ik dus maar weer op pad met mijn piespotje en laat ik me weer lekprikken, op zoek naar allerhande waarden van mijn bloed, nieren, lever en dat soort zaken. Hè, bah, daar had ik niet op gerekend. Geef me toch gewoon een bloeddrukverlagende plaspil en we praten nergens meer over! Over drie weken terugkomen voor weer een meting en voor de uitslag van het bloedonderzoek. Ik had al een tijdje twee vervelende plekjes op mijn gezicht. Geen echte wratjes, maar een paar ruwe plekjes. Die heeft ze nog wel gelijk even aangestipt met stikstof. Maar zo te voelen is dat niet afdoende geweest. Ik heb dat soort plekjes wel vaker en dan werden ze weggeschraapt. Dat hielp altijd wel. Maar goed, daar zal ik ook nog wel eens voor terug moeten.
Onderweg naar huis, sjouwend met twee net gekochte prachtige Dahlia's, hield mijn schoen er ineens mee op. Strompel, strompel. Ik ben rechtstreeks naar de schoenmaker geklost in de hoop dat hij het 'even tussendoor' kon naaien. Nee, mevrouw, dat moet EERST gelijmd worden en pas als dat droog is kan het genaaid worden. Afijn, een druppel wereldlijm ertussen en ik liep weer als een kievit. Thuis andere schoenen aangetrokken en mijn ene schoen weer weggebracht. Weer in de hoop dat ie het 'even tussendoor' kon maken. Mooi niet! Komt u over een uur of twee maar terug!..... Pffff.
Nou, t'is tijd voor een kopje thee met een bonbonbloc praliné. Mierrrrzoet, maar oh, zo lekker!

Geen opmerkingen: