donderdag 28 juli 2011

Op bezoek bij Suzanne....


Ik heb een leuk dagje achter de rug bij Suzanne in Lutjebroek. De auto heeft zich uitstekend gedragen. De TomTom wat minder. Die kwam op het laatst steeds met zuignap en al naar beneden. Daar moet dus iets op verzonnen worden. Binnenkort weer eens naar de Halfords!... Onderweg was het bewolkt. Tot ik Purmerend voorbij was....toen begon de zon heerlijk te schijnen! We hebben dus prima in haar tuin kunnen zitten. Ik ben dikke vriendjes geworden met één van haar siamezen. Normaal is Finka nogal schuw, maar ik heb gezellig met haar kunnen babbelen en kroelen. Ik kreeg er zelfs nog een knorretje uit! :-)
We hebben nog een wandeling door Lutjebroek gemaakt. En zoals je ziet op de foto's... een leuk dorp, hoor. Of misschien is het wel een stad. Het park wordt onderhouden door vrijwilligers. Nou zeg, waar wordt dat nog gedaan! Het zag er zo keurig uit! Geen spoor van vandalisme. Alle bankjes stonden er ongehavend bij! De geitjes ook. Geen kans dat ze ritueel geslacht zouden gaan worden in een onbewaakt ogenblik! Waar zie je dat nog? In Lutjebroek dus! :-)
Het weer bleef goed. Dus ook de (lekkere en gezonde) lunch hebben we in de tuin kunnen eten.
Daarna was het tijd voor de computer! Ik had Jan's vaderdagkadootje weer meegenomen met daarop concerten van Les Miserables en Josh Groban, beide muziek waar Suzanne ook van houdt. Het waren enorme bestanden, Blu-Ray, dus via het internet overzenden ging niet. Dan is het handig, hoor, zo'n portable extern schijfje! Ik had gisteren al gekeken hoe je die bestanden op een Mac af moest spelen. Dus voor de zekerheid had ik ook al een codec gedownload en meegenomen. En die kwam nu goed van pas! Uiteindelijk had ze beeld EN geluid! Hoera!
Ik had ook nog Paint Shop Pro en wat scrapkits op de schijf staan. Ook die hebben we over gekopieerd naar haar computer. Maar ik ben vergeten PSP te installeren! Kun je dat zelf, Suzanne?? Vraag anders even of Tim het wil doen! Of je weet wel wie! :-)
Aan het eind van de middag ben ik weer huiswaarts gegaan. Na Purmerend was er weer bewolking. En in Zoetermeer aangekomen begon het te stortregenen! Jakkiebah!
Wat hebben wij het getroffen met het weer!!
Mariska heeft een lekker prutje met rijst voor Jan en mij gekookt. Zelf heeft ze er niet van gegeten want ze ging uiteten in een wokrestaurant. Pffff. Nou ja, we zien haar zondagavond wel weer. Nadat ze terug is uit Duitsland.... Uithuizig kindje, hoor! :-)

Geen opmerkingen: