dinsdag 2 augustus 2011

Over klimmen en tegen muren aanlopen.....


credits:
template...Yin
elements...Raspberry Road/Maelia
Wordart...Elegant WA

Mariska en Alex hebben een leuk, en druk weekend in Duitsland achter de rug. Eerst hebben ze vrijdag 7 uur lang in diverse treinen gezeten richting Winterberg om er überhaupt te komen. Verder hebben ze gezwommen (Maris in haar nieuwe NewYorkse bikini!), gewandeld en gebowld. Zondagochtend hebben ze nog een soort van survival gedaan in een klimbos in Winterberg. Zo hee, hoe sportief kan mijn dochter zijn!! En daarna weer 7 uur onderweg naar huis om daar tegen 12 uur 's nachts uitgeput weer aan te komen. Maar al met al, zo aan de foto's te zien, een leuk weekendje.

Inmiddels maar weer eens gevraagd hoe het met haar studie L&R staat. (uit zichzelf vertelt ze niets, ze is zo gesloten als een oester). Ze blijkt het aller, allermoeilijkste vak over te moeten doen en dat ook te moeten halen, wil ze het nog redden. En dat ziet ze niet meer zitten. Ze geeft het op. Maar ze had inmiddels wel nagedacht over wat ze dan zou willen doen en dat is een studie Sterrenkunde. Dat was ze in eerste instantie al van plan voor ze bij Lucht - en Ruimtevaart was wezen kijken. In Leiden had ze al eens een dagje meegelopen en ik ben ook al eens met haar meegeweest naar een opendag. Op zich ook heel interessant. Dus dat gaat het vanaf september worden. Head in the clouds, and now BEYOND, reaching for the stars! Een nieuwe kans, een nieuwe ronde! :-) Dan moet ze zich wel nog even inschrijven...

Wat heb ik verder nog...
Het syndroom van Asperger....een aanverwante stoornis in het autismespectrum. U allen een beetje bekend van artikelen in bladen en/of tv? Of misschien uit ervaring? Ik vermoedde al jaren dat Jan daarmee behept is. Ik heb er in de loop der jaren veel over gelezen op het internet en er ging een wereld voor me open. Ik kwam zoveel dingen tegen die ik herkende. En op fora ook zaken waar partners van Aspergers tegen aanlopen. Zo herkenbaar!! Ik had Jan al gevraagd, ...uiteraard TIG keer!..., om ook eens een site erover te bezoeken om te kijken of hij zich in dingen herkent. Afgelopen zondag heeft hij dat EINDELIJK gedaan en een zelftest gedaan. (Je moet een lange adem hebben en uitermate geduldig zijn als partner, wil je niet totaal gefrustreerd raken..) En ja, hoor, een hele hoge score! Asperger! Hij herkende ook wel veel. Niet alles natuurlijk, maar dat is logisch. De ene Asperger is nou eenmaal anders, of beter 'aangepast' zogezegd, dan de andere. Maar het blijft moeilijk. Voor anderen... Zelf heeft hij er geen moeite mee, uiteraard!
IK ben er even stil van.

Voor wie eens wil kijken wat Aspergersyndroom inhoudt of voor wie misschien eens zelf de test wil doen:
http://www.aspergersyndroom.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=7

Wat raar, de link werkt niet! Nou, ja, dan maar even kopieren en plakken, mensen!

1 opmerking:

Suzanne zei

ik heb alleen heel veel bewonderen voor jou, mijn dierbaar vriendin. De zoon van mijn ex heeft het ook en misschien ook mijn ex..........maar ik had het niet kunnen doorzetten. Ik weet een heleboel hiervan en werk dagelijks met mensen met de zelfde stoornis, dus als jij willen praten............ik ben iemand die het heel goed kunnen begrijpen, hoor. En naar een heel zware dag op het werk, en twee dikke glassen witte wijn, kan ik het ook in Nederlandse zeggen!!!! Dikke geknuffel uit Lutjebroek!!! xxxxxx
ps. mijn liefje komt eraan want vandaag heb ik hem erg nodig!! xxxxxxx