woensdag 7 september 2011

Jatropha, naaien en weer nat!



Ik heb zo'n leuke plant gekocht! Een Jatropha Multiflora! Met zulke schattige bloemetjes! Hij heeft warmte en zonlicht nodig dus ik heb hem voor de zekerheid maar binnen op de vensterbank gezet.... een plekje buiten wil ik hem niet aandoen!
Wat boffen we toch weer met het weer, hè?! Maar niet heus! Het lijkt wel herfst met die regen en die storm.
En wat doe je dan als het binnen beter toeven is dan buiten? Je doet wat achterstallig onderhoud. Je maakt alvast de verjaardagskaarten voor de komende maand (veel verjaardagen, zeg!!) Je werkt die stapel strijkgoed maar eens weg... Je pakt je naaidoos er weer eens bij, die al tijden in de kast staat te verstoffen. Je zoomt je Zumbabroek (vrijdag begint het avontuur!) maar eens om, aangezien de pijpen zoals altijd weer te lang zijn voor mijn korte beentjes. Je zoomt de flairmouwen van een bloes gedeeltelijk om omdat ook die te lang zijn voor mijn korte armpjes. Je naait de knoopjes, die overal in het huis op randjes en tafeltjes lagen te niksen, aan bijbehorende jassen en bloesjes. Oh, dat is zo NIET mijn favoriete bezigheid! Ik hou absoluut niet van naaien. Maar ja, soms ontkom je er niet aan. Alle knopen die vanaf nu van kleding springen hebben pech. Over een half jaar zijn ze weer aan de beurt. :-)
Vanmiddag was het theekransje bij mijn zus. Halverwege de middag begon het weer te regenen. We dachten nog dat het maar een buitje zou zijn. Helaas duurde het 'buitje' van haar voordeur tot aan mijn eigen voordeur. Ik was natuurlijk zo eigenwijs om een leenplu af te slaan, want ja...t'was maar een buitje. En het is maar 25 minuten lopen. Dus WEER zeikensnat tot aan de bilnaad en strepen mascara onder mijn ogen! :-) Ach, geeft niet. Ben inmiddels weer droog achter mijn oren.
Pffff, wat een land. Ik wil weggggggg! :-)

1 opmerking:

Aart zei

hier is het eindelijk koel: 22 graden!!!! er is wel een slaapplaats te regelen hoor...