dinsdag 20 september 2011

Lange adem nodig bij Philips....:-/


credits:
papers....Juli Designs
sparkles...Misty O'Brien
lacy ribbon...PascaleA
flowers...Friendly Scrap
butterfly...ptitesouris

28 augustus....Mijn zus is jarig en op haar verlanglijstje stond een nieuw scheerBLAD voor haar ladyshave. Bij de Handyman konden ze alleen voor haar type ladyshave (een vrij oude) een complete scheerkop leveren, kosten 32,95. Daar raadden ze aan om maar een nieuwe aan te schaffen. Maar als je bij Kieskeurig eens naar een nieuwe gaat kijken kom je erachter dat ze tegenwoordig alleen nog maar baggerspul maken. Geen eentje kwam er goed uit de bus!
Ik ben maar eens het internet op gedoken en kwam uit bij de Philips Online Shop. Verrek, zag ik daar nou niet precies het scheerBLAD dat ik nodig had? T'was wel bedoeld voor een totaal ander typenummer ladyshave, maar het plaatje zag er toch wel erg hetzelfde uit als het scheerblad dat ik voor me had liggen....Ik besloot om Philips Consumer Care een emailtje te sturen of dit scheerBLAD ook op het typenummer van die van mijn zus kon.

2 september...Emailtje terug. "U heeft gevraagd of de scheerkop van de HD6409/03 op uw HP 6405/12 past, dit is inderdaad exact dezelfde, hieronder heb ik voor u een modelnummer van de scheerkop genoteerd, zodat u het nummer kunt kopieren en kunt bestellen." Kosten: 21.87 exclusief verzendkosten.
Nee, Philips, ik heb niet gevraagd naar de scheerKOP, ik heb gevraagd naar het scheerBLAD!......
Maar goed, ze zeggen dat het hetzelfde is EN ik heb 3 weken de tijd om iets terugtesturen als het niet goed is, dus ik bestelde het scheerBLAD.

5 september....Emailtje: Het scheerblad is verzonden.

8 september....Het scheerblad komt binnen. Kapot! Het plastic frame is op twee plaatsen gebroken. T'zat ook in een plastic zakje in een jiffy envelopje. Er heeft vast wat opgestaan ofzo. Waarom doen ze zoiets nou niet in een doosje. T'is al zulks een miezerig stukje plastic vergeleken bij het plastic van 10 jaar terug! Ik bellen....
Geen probleem, mocht het product houden, het hoefde niet teruggestuurd te worden, ze ging een vervanging sturen. Ik moest eerst nog wel even een emailtje afwachten met Instructies bij 'Letter of Destruction' m.b.t. de verwerking van vervangend product en daarop reageren voor ze er een nieuwe order van kon maken. Ok, gedaan. En ik kreeg via de email een nieuwe orderbevestiging....

17 september....Nog niks gehoord. Niks binnen. Maar weer een emailtje gestuurd waar het zooitje bleef.

20 september....Emailtje terug. "Wij danken U voor uw laastse bestelling 9997922300 bij de Philips Online Shop.Uw bestelling gaat helaas niet door, weggens technische problemen."
Oh, oh, is het niet erg!?! Wel drie spelfouten in twee lullige zinnen! Ik vind dat niet kunnen, hoor! Zeker niet als je op een klantenservice werkt! Schande!
De dame in kwestie had ook een bericht ingesproken op het antwoordapparaat. Als ik nog vragen had kon ik haar altijd bellen.
Tuurlijk heb ik nog vragen, dus ik weer bellen....Sorry, mevrouw, maar ons systeem kon het niet aan. Ik moest het artikel maar nogmaals bestellen. Het geld wordt in ieder geval teruggestort. Dat kan een paar dagen duren....
Nou, ik wacht dat eerst wel even af. :-/ Wat een ballentent!

Geen opmerkingen: